Hoe moet ik internetinstellingen wijzigen?

k heb een probleem, het is nu sinds een paar dagen en ik krijg het niet opgelost. Eerst kreeg ik bij mijn internetverbinding rechts onderaan een rood kruis, na zoeken op internet kwam ik erachter dat ik met Fn+F8 het kon oplossen. Toen was het geen kruis meer maar een geel sterretje. Als ik dan dat aanklik krijg ik een lijst met verbindingen, die van mijzelf staat er ook bij, maar achter de verbinding staat een rood kruis en als je erop klikt krijg je dit: 'De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk'.
Dus nu is mijn vraag: hoe moet ik internetinstellingen veranderen? zodat alles het weer doet? Ik heb al overal gezocht en uitgeprobeerd maar het werkt niet. Ik zit nu trouwens op internet via een Internetkabel maar ik wil gewoon draadloos kunnen hebben zoals ik altijd heb gehad.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.1K

Het beste antwoord

Deze heb ik ook wel eens bij de hand gehad. In mijn geval bleek dat het type beveiliging in de netwerkkaart niet overeen kwam met die in de router was ingesteld. Als je inlogt in je router kan je daar zien welk type beveiliging daarin wordt toegepast, waarschijnlijk WPA2-PSK. Klik 1 keer op je draadloze netwerken in de taakbalk. Klik met rechts op jouw netwerk. Kies hier voor eigenschappen. Op het tabblad beveiliging kan je twee dingen instellen: het beveiligingstype en de versleutelingstype. Pas deze aan zodat ze gelijk zijn met de instellingen in je router.

Suc 6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!! Het doet het weer helemaal door de instellingen te wijzigen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is weer klaar! Heel erg bedankt!!

Andere antwoorden (2)

Ik had t ook en was langer bezig met zoeken wat t was, proberen te begrijpen. Oplossing was dat ik de router opnieuw moest instellen. Das niet zo heel moeilijk en de makkelijkste oplossing;alles werkt weer. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de makkelijkste oplossing is hier je draadloze router te resetten dus niet simpel uit en aan zetten
Er zit op je draadloze router vast een reset knopje of klein gaatje waarmee de hele zaak naar de fabrieksinstellingen kan zetten.
als je zelf ooit een ww hebt ingesteld met de hand dan veranderd deze dus ook terug naar het fabriekswachtwoord
dus je moet even kijken welk wachtwoord er dan komt
vaak als je de router reset dan staat er op de router een wachtwoord (op de onder kant) o.id
of als het er niet staat dan staat de draadloze verbinding dus open en zou je zonder wachtwoord kunnen inloggen
om het wachtwoord dan weer in te stellen moet je inloggen in je router (in de handleiding staat wel hoe dat moet)

daarnaast moet je onder voorkeur netwerken even je oude netwerk weghalen en daarna opnieuw inloggen en deze weer opnieuw toevoegen aan voorkeur netwerken
capthavoc