hoe gebruik je tweet?

Ik ken Facebook, chatten maar weet totaal niets van Tweet. Hoe krijg je reacties en/of mensen die je terug tweeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Microblog
Twitter wordt ook wel een microblog genoemd. Je zet korte berichten (maximaal 140 karakters) op jouw account. Die berichten worden vervolgens (indien zo ingesteld) via het internet, via SMS en via email verspreid naar de mensen die jouw volgen.

Tweet en tweets, Twitteren en Twittert
Een bericht op Twitter wordt ook wel een tweet genoemd. Jouw verzameling berichten worden daarom jouw tweets genoemd. Soms wordt Twitter fout gespeld als "Tweeter" en "Tweter".
Iemand die op Twitter actief is, wordt een Twitteraar genoemd. Het werkwoord is twitteren. Je "twittert" dus.

Zoeken op Twitter: realtime search
Twitter wordt ook wel het realtime web genoemd. De zoekmachine doorzoekt dan ook berichten die net geplaatst zijn.

Twitter embed script en twitter widgets
De berichten die je op Twitter plaatst kun je ook rechtstreeks op een website of jouw weblog laten plaatsen. Dat is mogelijk via een zogenaamde Twitter badge of via een speciaal javascript dat op vele sites te downloaden is. Daarnaast zijn er diverse websites die zogenaamde hosted scripts aanbieden. Pas wel op bij dit soort sites: geef nooit zomaar je gebruikersnaam en password. Doe dat pas als je zeker weet dat het om een veilige site gaat.

Twitter software en desktop clients, twitter applications en scripts
Voor Twitter zijn inmiddels honderden, misschien wel duizenden externe services, diensten en scripts beschikbaar. Een klein overzicht van Twitter diensten: TweetDeck, seesmic, twhirl, twitterfeed, Tweetie, TwitterBerry, txt, twitterrific, TwitterFox, TwitPic, Ping.fm, TwitterFon, FriendFeed, Power Twitter, Brightkite, HootSuite, twitthat, en DestroyTwitter. Een populair programma om statistieken te meten is Twittercounter.com.
De software wordt ook wel gadgets of tools genoemd. Op diverse sites is een top 100 met leukste gadgets en tools voor Twitter beschikbaar.

Follow, unfollow, ReTweet, Hash
Op Twitter is slechts een beperkt aantal acties mogelijk. Als je iemand wil volgen, dan klik je op "follow'. Als je iemand niet meer wil volgen, dan klik je op "unfollow". Als je iemand wil blokkeren, dan klik je op "block". Wil je een twitter bericht aan iemand sturen, dan zet je een apenstaart voor de naam van die persoon. Wil je een tweets toewijzen aan een bepaald onderwerp, dan zet je een hash (#) voor het onderwerp. Wil je een bericht (tweet) dat iemand al geplaatst heeft een keer herhalen of benadrukken, dan gebruik je "retweet". Je zet RT of ReTweet voor je boodschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Twitter is eigenlijk een soort berichtje dat je aan je vrienden laat zien van 140 tekens. Je kan iemand 'followen', dan ontvang je de berichtjes van diegene.
Als je een hekje (#) voor een woord zet dan is het een soort link, als je daarop klikt dan zie je wie dat woord (op de hele wereld) nog meer heeft gebruikt in zijn bericht.
Je kan ook een apestaartje (@) voor een naam van iemand zetten, dat verwijs je ook naar hem/haar.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan ook 'retweeten', dat is dat je een berichtje van een ander aan al je vrienden (die jou dus 'followen') laat zien.
Anderen kunnen jou ook 'followen', dan ontvangen ze jouw berichtjes, maar je kan ze geen apart bericht sturen als ze jou niet followen. Je kan ook geen privéberichten sturen naar iemand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bedoel je twitter, een tweet is een berichtje die je plaatst op twitter.
Je kunt zien hoe je een reactie op je tweet hebt door op het tabblad te klikken naast 'timeline' daar staat dan @...... op de puntjes je twitternaam.
Daar kun je dan zien wie er mogelijk op jouw tweet heeft gereageerd, zelf reageer je op een tweet door @...... (op de puntjes de naam van degene waarop je wil reageren) in het kolommetje te typen onder het zinnetje 'What’s happening?'
Ik hoop dat je zo genoeg weet?