Ik heb naar Telenet gebeld voor ondersteuning. Belgacom rekening: 15 euro. Dit is toch zonaal tarief????

Ik belde ongeveer 4x gedurende 1 uur naar telenet om te vragen hoe ik mijn draadloos netwerk moest beveiligen (want zij hadden dat vergeten te doen)

Telenet rekent mij 15 euro aan (Belgacom factuur). Is dit normaal? Ik heb gedurende een uur een 4-tal keren gebeld naar telenet. Klopt dit dan? Dat is toch tegen zonaal tarief? Dus een uur bellen tegen zonaal tarief is 15 euro?

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom 4x gebeld naar telenet? Omdat zij mij de procedure uitlegden om mijn draadloos netwerk te beveiligen, maar ik trok steeds per ongeluk de stekker van telefoon uit. Dus de verkeerde stekker, ipv stekker modem trok ik stekker telefoon uit. Per ongeluk zo 4x gedaan... en 4x verschillende mensen aan telefoon gehad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dan ben je kennelijk duur uitgeweest en was het waarschijnlijk een nummer waarvoor je 25 eurocent per minuut moest betalen. Daarnaast geef je aan dat je zelf 4 x de stekker eruit hebt getrokken en het verhaal steeds opnieuw moest vertellen. Het had dus ook voor 3,25 euro gekund.

Ik weet niet of je in België de duurdere nummers makkelijk kunt herkennen. In Nederland beginnen ze bijvoorbeeld met 0900 en als je belt zijn ze verplicht het tarief te noemen.

Je kunt voortaan ook online eerst informatie opvragen of melde, zolang je internet verbinding het nog doet.