Wat zijn de voor- en nadelen van Google Chrome t.o.v. Internet Explorer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
35.6K

Het beste antwoord

Google Chrome is veel sneller en veiliger. Jij zou hier niet direct iets van merken maar toch is het beter dan IE. Ook houdt een browser als Chrome zich veel beter aan de webstandaarden (dit zorgt voor een betere gebruikerservaring omdat websites beter worden weergegeven).

Ook wordt de nieuwste web-code HTML5 en CSS3 al grotendeels ondersteunt, dit zorgt zeker ook voor een betere ervaring en geeft toegang tot enkele "experimentele" snufjes op bepaalde websites. (denk maar aan het nieuwe lay-out van Youtube, cosmic panda, die een paar extra'tjes heeft voor browsers als chrome).

Chrome heeft ook al heel wat plugins voorgeinstalleerd, dus heb je amper last van dingetjes die je nog moet installeren.

Ook is er een goede collectie aan extensies die de web ervaring optimaal maken. Zonder de simpele look van de browser te beinvloeden. (ook een uitgebreide keuze aan thema's is beschikbaar).

Ik ben grote voorstander van browsers zoals Chrome (Safari, Opera en Firefox zijn de andere 'betere' browsers). De andere browsers hebben ongeveer het zelfde lijstje aan voordelen.

Het grote nadeel is wel dat het veel RAM geheugen verbruikt. Maar ik merk hier bijna geen problemen van, ook niet op tragere computers die ik gebruik op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IE lust ook wel pap van je geheugen, maar verstopt een deel van het geheugengebruik in windows explorer.

Andere antwoorden (8)

Chrome vreet heel veel geheugen, de cache wordt zeer groot. Chrome is wel sneller dan IE en behandelt elke download als een apart "scherm". Gekgenoeg kan je niet de Google Toolbar erin bijzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij kan ik wel de google toolbar erin zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is toch helemaal niet nodig? De URL balk is de zoekbalk, een dingetje dat ik verschrikkelijk handig vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt niet mogelijk om googletoolbar in chrome te installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jasperos dit kan nu ook met Internet Explorler
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik heb de google zoekmachine in de adresbalk zitten, hoeft dus geen extra toolbar voorgeinstalleerd te worden.
http://www.techradar.com/news/software/applications/ie9-vs-firefox-4-vs-chrome-10-935792

het enige wat ik toe te voegen heb:
IE killed netscape
do sentimental issues counts, choose chrome
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als gebruiker met weinig verstand van computers zul je het verschil niet direct zien of merken. Maar zowel jij als 'het internet' zijn beter af met chrome op jou computer. Zonder al te technisch te gaan worden heeft chrome een veel betere 'motor' en houd zich netjes aan de 'regels van het internet'. Microsoft heeft vooral in het verleden lak aan deze regels gehad en gewoon gedaan waar ze zelf zin in hadden. Microsoft heeft inmiddels zelf ook ingezien dat ze fout bezig zijn en de nieuwe versies van internet explorer zijn ook echt wel een stap in de goede richting, maar nog steeds niet op het niveau van chrome/firefox/safari.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een eerste nadeel is dat Chrome zichzelf instelt als de standaardbrowser.
Een volgend nadeel is dat het verwijderen (uninstall) zeer slecht is; dat lees je ook op verschillende fora.
Zo bleef bij mij Chrome de standaardbrowser hoewel hij verwijderd was. Dat was onder XP. Ik kon dus geen Windows Update doen en nog wat andere zaken. Ik was genoodzaakt XP opnieuw te installeren om dit op te lossen. En ik kijk nu dubbel uit met freeware waar Chrome zichzelf installeert als je niet hebt gezien dat je een vinkje moet uitzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Firefox is anders ook een top browser, nooit problemen mee. Eerder met Chrome, daar sommige website nog niet helemaal meegaan met Chrome.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chrome is sneller maar je gegevens worden snel doorgegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chrome is snel en er zit shockwaver en adobe flash player op.
Maar het kan soms erg vast lopen en dan moet je het internet aan ren uit zetten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor huis-tuin en keuken gebruiker is chrome sneller. en tevens leuk op te pimpen met allerlei extensions. Tevens heeft chrome een vertaalfunctie die elke pagina netjes voor je in het nederlands vertaald
daarnaast kun je een account aanmaken bij google en je inloggen op elke pc bij google chrome. Je favorieten en geinstalleerde instellingen worden gesynchroniseerd en heb je op elke pc je eigen internet instellingen.