Hoe komt het dat Gmail gratis kan blijven?

Ze bieden ieder account 7gb ruimte aan die elke dag vermeerderd wordt met een paar megabytes + je kunt als agenda herinnering jou telkens een gratis sms'je laten toesturen.

Dat kan toch niet van de adverteerders blijven komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Meer dan 97% van de inkomsten van Google is direct afkomstig van adverteerders.

http://www.corporate-eye.com/blog/2011/07/97-of-googles-revenue-comes-from-advertising/

Een paar jaar geleden lag het percentage zelfs op 99%. Google probeert dan ook bij ieder product of dienst de grootste te worden zodat deze dienst interessant is en blijft voor zowel bedrijven als gebruikers.

Door praktisch alles gratis aan te en te zorgen voor een goede comptabiliteit met andere producten en diensten, is de drempel voor gebruikers om over te stappen erg laag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jawel hoor, en zoveel is 7 Gb tegenwoordig ook niet meer. Ze hebben genoeg aan alleen een paar grote servers en wat beheerders.

Toegevoegd na 1 minuut:
De gratis sms koopt Google in de bulk op en dus niet voor het bedrag dat jij kwijt bent aan sms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weerlegt de argumenten maar je geeft alsnog geen antwoord op de hoofdvraag.
Advertenties leveren een groot bedrag op voor Google, maar vergeet ook al de info die Google te weten komt via je emails niet. Google weet eigenlijk ontzettend veel van de gebruikers en al die info levert geld op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 vooral het laatste: Gmail is eigenlijk een vorm van legale spyware. Niet gebruiken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is hotmail dat dan ook??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hotmail is nog erger.
Google verdient aan jouw. Zo snel als je je aanmeldt op een van hun diensten weten ze zoveel al van jou surf geschiedenis dat ze advertentie op maat aan jou kunnen leveren. Daar verdienen ze aan. Jij bent het product dat Google verkoopt.