Is een e-mail altijd discreet?

in de zin dat anderen kunnen meelezen? mogelijk een domme vraag,maar er is veel mogelijjk
op internet, en ik ben een digibeet.

12 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

In principe wel
Als iemand het toch leest wat natuurlijk nooit helemaal onmogelijk is, is hij of zij gewoon strafbaar.

Maar je zult zeker jezelf toch een beetje moeten scholen om de beveiliging van je pc onder de knie krijgen.

Wat je minimaal nodig hebt

Een firewall is standaard al aanwezig in windows zowel je router als op de pc zelf.
een goed werkende virus scanner
volledige Windows updates en legale software van windows natuurlijk
en een malware scanner.

handige site zie link
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zolang jouw e-mail correspondentie binnen jouw eigen computer blijft, best veilig! Als je echter in een bedrijfsomgeving correspondeert wordt het minder. Er zijn daar altijd mogelijkheden voor systeembeheerders om 'mee te lezen'......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel mailproviders online die de e-mails automatisch screenen om relevantie advertenties te plaatsen. Zij zijn woorden die in de mail voorkomen en plaatsen passende advertenties. Je hoort ook zeer vaak dat mail accounts worden gekraakt of per ongeluk zichtbaar zijn, dus ervan uitgaan dat e-mailcontact discreet is zou ik niet doen als het om belangrijke zaken gaan die niet naar buiten mogen worden gecommuniceerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
1ste: zijn = zien