Kan ik invoerkosten vermijden door de Gift Service and Drop Logo van Dealextreme bij mijn bestelling mee te nemen?

Heeft iemand ervaring met deze wijze van bestellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, niet noodzakelijkerwijze, er wordt op basis van steekproef altijd een aantal zendingen onderzocht door de douane, daar kan die van jou ook bij zitten en dan dien je, indien van toepassing, toch de invoerrechten / btw / accijnzen / afhandelingskosten te voldoen.

Helemaal voorkomen doe je dit dus niet en je hebt zelfs kans dat deze service pakketjes een bepaald uiterlijk geeft waardoor ze er sneller door de douane uitgepikt worden en je dus eigenlijk je kans vergroot om die kosten alsnog te moeten betalen als ze van toepassing zijn.

Niet geschoten is natuurlijk altijd mis, dus je zou het altijd eens kunnen proberen om het zelf in de praktijk te testen, maar bij aankopen uit landen als China (waar dealextreme volgens mij gevestigd is) dien je altijd rekening te houden met een douaneaanslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nimmer.

Ongeacht de waarde dien jij bij invoer tenalletijde aan te geven wat je invoert en wat jij er voor betaald hebt.

Bestaat het vermoedde dat de winkelwaarde van een product vele malen hoger ligt dan wat jij hebt opgegeven mag de douane jou een naheffing opleggen, jij zult dan moeten bewijzen dat het betaalde minder is dan de geschatte waarde.

Ook bij gratis verkregen artikelen mag men naar waarde belasten met invoerrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch zeggen veel mensen bij de recensies tevreden te zijn en "No Taxes!" te hoeven betalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is mogelijk, weet ook niet in hoeverre de douane al van deze constructie weet en er naar handelt. Feit is en blijft dat alles wat je Nederland (EU) invoert moet aangeven bij de douane. Dat als de waarde van de ingevoerde artikelen onder de 430Euro blijft er geen invoerrecht (belasting) betaald hoeft te worden. Als bij controle blijkt dat de waarde hoger is er naast de invoerrechten ook een boete betaald moet worden. voor meer informatie: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit dan enkel geluk te noemen?
"I already bought several different items in DX and always using the "Drop Shipment and Gift Service".
I've never faced problems with customs, like taxes.."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de aangegeven waarde onder de 430Euro is wordt er enkel steekproefsgewijs gecontroleerd.