Iemand heeft op Youtube een Youtube filmpje van mij gedownload en vervolgens naar zijn eigen account geupload, hoe kan ik dit melden bij Youtube?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Bij het filmpje staat een vlaggetje (eronder, naast de 'vind ik leuk'-duimpjes). Hier kan je het markeren als ongepast en vervolgens je reden (Maakt inbreuk op mijn rechten > auteursrecht) invullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je wel de auteursrechten bezitten en dan nog: een volgende keer doet iemand anders hetzelfde en zo blijf je aan de gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan nog de filmpjes die je niet ontdekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het JOUW creatie is, dus volledig van JOUW eigen hand, heb je sowieso de auteursrechten. Die krijg je namelijk standaard op je eigen werk.

Andere antwoorden (2)

wat voor video is het?? Misschien kun je even naar het filmpje gaan en klikken dat ze auteursrechtelijk zijn beschermt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
YouTube heeft een speciale procedure voor het melden van dit soort klachten. De regels vind je hier:
http://www.youtube.com/t/copyright_notice

Toegevoegd na 1 minuut:
Via dit webformulier kun je een klacht indienen:
http://www.youtube.com/copyright_complaint_form
Pieter2011