Waar kan je zien door wie of wat mijn IP-adres gebruikt wordt?

Als ik een zoekopdracht in geef bij Google krijg ik namerlijk de volgende melding. Nadat ik het woord ingetypt heb (meerdere malen) dan krijg ik weer deze melding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Sluit je browser en andere applicaties die normaal internet gebruiken.

open command prompt(cmd)
en toets het volgende in:
netstat -a -b

(toelichting:
'-a' voor alle connecties
'-b' voor de applicaties die gekoppeld zijn aan de connecties)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Goede tip, maar voor de leek is dat te ingewikkeld. Je ziet zoveel vage IP-nummers in een Netstat, dat is voor iemand zonder ervaring niet te doorzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks!
ik ben gelukkig geen leek maar ook geen hacker :)

Andere antwoorden (2)

Dat kun je zelf niet uitzoeken.
Je hebt OF spyware op je PC staan, OF iemand 'spooft' je IP. Het eerste kun je zelf oplossen, het tweede heb je je Internet Service Provider voor nodig. Zij kunnen dat met behulp van Google oplossen.
Lees er alles over op:
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd dat heb ik ook gelezen, en heb ook google geinformeerd maar daar krijg je geen response van. Heb ook mijn provider al ingelicht ook geen response
escape
12 jaar geleden
Je moet dus eerst je PC grondig scannen op malware, volg daarvoor de tips op de link die ik geef.
Als je PC schoon is, dat zal je echt je provider je moeten helpen. Bel ze op. Ik geef toe, dat gaat bij sommige ISP's heel moeizaam, maar je hebt geen keus. Als je ze aan de telefoon hebt, vraag altijd om een naam en een call-nummer, zodat je erop terug kunt komen.
Waar? dat kun jij niet zien, tenzij het verkeer via jouw router loopt en je dit middels je router kunt achterhalen.

Het zou ook zo kunnen zijn dat dit venster zicht toont nadat je een programma in Google een aantal SEO opdrachten hebt laten uitvoeren. Ik krijg dit namelijk ook als ik niet via een api mijn SEO programma gebruik.

Of wellicht maakt iemand gebruik van jouw IP adres die ook de google richtlijnen overtreedt.

Wat je het beste kan doen is zorgen dat je (indien niet gedaan) je router afschermt/onzichtbaar maakt voor wireless. Een goeie beveiliging erop zetten (WEP2 oid). Bij gebruikers binnen je huis/kantoor onderzoeken of men dergelijke programma's heeft draaien.

Verder kan je er denk ik niet zoveel aan doen.