Hoe domeinnaam verkopen?

Een instelling heeft belangstelling getoond voor een domeinnaam van mij. Ik heb geen eigen bedrijf. Kan de instelling het bedrag aan me overmaken zonder btw? Waar moet ik verder nog rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je kunt een domein naam verhuizen door de verhuis code aan te vragen/op te zoeken bij het hosting bedrijf waar je je domein gekocht hebt. Laat deze instelling eerst het afgesproken bedrag overmaken naar jou rekening. Als die betaling gedaan is, kun je de verhuiscode aan hun geven en dan is het rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de factuur geen btw vermelden?
Als je als particulier een domeinnaam verkoopt aan een bedrijf dan mag je geen BTW in rekening brengen.

Je verkoopt de domeinnaam dus zonder BTW.

Ga als volgt te werk:
1) spreek een goede prijs af met de instelling en de geldende voorwaarden die je hanteert(bespreek ik hieronder)
2) laat de instelling het volledige bedrag storten op een rekening die van jou is middels een bankoverschrijving (heel belangrijk). Dus geen Paypal of wat dan ook want dat soort transacties zijn terug te draaien.
3) nadat je het geld hebt ontvangen vraag je de verhuistoken op bij je provider en kun je, indien van toepassing, het domein unlocken zodat het verhuist kan worden.
4) je geeft de token door aan de instelling met het verzoek deze te verhuizen naar hun eigen provider.
5) indien je een email krijgt van of via je provider met een bevestigingslink erin dan kun je deze aanklikken (je vermeldde niet of het .nl of .com etc is dus ik bespreek nu iets wat mogelijk niet komt).
6) de transactie zal nu worden doorgevoerd. Voor .nl is dit in de regel binnen 24 uur nadat de verhuizende partij de aanvraag indiende, voor .com, .be etc duurt de procedure tot ongeveer een week.
7) je krijgt een bevestiging van de verhuizing waarmee de procedure is afgerond.