Ik heb een domein registratie bij "mijndomein". Hoe moet ik mijn IPOD instellen om e-mail te kunnen versturen en ontvangen?

E-mail instelling bij IPOD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.5K
bamibal
12 jaar geleden
Hieronder staat de complete uitleg! Succes. Bronnen:
- http://www.mijndomein.nl/servicedesk/hoe-stel-ik-email-in-voor-iphone-imap.html/?wizPath=322_275_238_245

Antwoorden (2)

Dat kan niet want het is webmail. Webmail kan alleen in browsers worden geopend. En in eventuele apps maar ik denk dat die er niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet in elk geval mogelijk zijn op moment dat ik via Wifi een verbinding met internet heb.
Een e-mail naar mijn eigen Pc versturen gaat thuis via Wifi wel. Hij is dan ongesteld via mail.xxxx.nl.
bamibal
12 jaar geleden
@gvde: gelukkig is dat dan maar één keer per maand ;-)
Stap1:
Wanneer u op de Iphone 3g/3gs of 4 mail wil instellen dien je het icoon 'Mail' te starten. Druk daarna in het overzicht van mailaccounts op 'Anders'.

Stap2:
Vul onder 'Naam' de naam in die ontvangers zien wanneer u hen een e-mail stuurt.
Vul onder 'Adres' het e-mailadres in, en onder 'Wachtwoord' het bijbehorende wachtwoord.
Vul onder 'Beschrijving' een naam in zodat u in uw iphone het account kan herkennen.

Druk vervolgens voor 'Volgende'.

Stap3:
Kies onder 'Server inkomende post' bij 'Hostnaam' voor mail.[uwdomeinnaam].[extensie] waarbij [uwdomeinnaam].[extensie] uw domeinnaam is. En doe exact hetzelfde bij 'Server uitgaande post'.

Druk vervolgens op 'Volgende'

Stap4:
De Iphone vraag nu of u deze zonder SSL wilt configuren. Druk op 'Ja'.

Stap5:
De Iphone vraag nu dat de Serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden'. Druk op 'Ga door'.

Stap6:
Druk op 'Bewaar'.

Stap7:
Druk op 'Postbussen' of de Home knop (de knop in het midden-onderaan van uw Iphone)

Stap8:
Druk op 'Instellingen'.

Stap9:
Scroll naar beneden en kies voor 'Mail, Contacten, Agenda'.

Stap10:
Druk op het nieuw aangemaakte e-mailaccount (te herkennen aan de beschrijving).

Stap11:
Druk onder 'IMAP' op 'Account [uw e-mailadres]'

Stap12:
Druk op 'SMTP [uw mailserver]'

Stap13:
Verander de 'Serverpoort' van 25 naar 26. Druk daarna op Gereed, daarna zullen de instellingen worden gecontroleerd.

De instellingen zijn gecontroleerd. En zal terugkeren naar het vorige menu.

Stap14:
Ga terug naar het 'Account' scherm door linksboven op het mailserveradres te klikken.
Kies uit het 'Account' scherm nu voor 'Geavanceerd'.

Stap15:
Klik onder 'Postbusinstellingen' voor 'Verwijderd'.

Stap16:
Kies de 'Trash' IMAP-map.

Stap17:
Herhaal stap15 en stap16 voor zowel de 'Verstuurd' (kies hiervoor de Sent IMAP-map) en de 'Concepten' (kies hiervoor de Drafts IMAP-map).

Uw e-mail account is nu correct ingesteld voor uw Iphone voor gebruik met IMAP.
bamibal