Hoe regel ik dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord met twee klikken kan neerzetten?

op mijn oude pc was dat geen probleem.
bij een nieuwe site vroeg de pc of hij het wachtwoord moest onthouden, en dan was dat ook weer geregeld.
heb nu een andere pc, en moet steeds opnieuw m'n gebruikersnaam en wachtwoord intikken.
ik heb xp.
graag stapje voor stapje in jip en janneketaal uitgelegd.

12 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

In Internet Explorer doe je dit met de optie Auto Aanvullen:

In het menu Extra - Internet opties kies je voor het tabblad "inhoud". Daarop kan je de eigenschappen voor het automatisch invullen wijzigen.

In nieuwe versies van Internet Explorer klik je op de Windows toets en ALT om het menu tevoorschijn te tonen.

Een nog betere optie is het aanschaffen van een wachtwoordmanager zoals Roboform. Deze onthoud al je wachtwoorden en ook op een veiligere manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
hoe kom ik in dat menu som?
ben een dombo met pc's.
Rieneke1
12 jaar geleden
windowstoets en alt doen niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klik dan in IE bovenin op "extra" kies dan helemaal onderaan "internet opties" klik dan op het tabblad "inhoud" en dan staat ergens als tweede van onderen de optie "auto aanvullen" Klik daarnaast op "instellingen "en vink " gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren " aan en de optie er onder met wachtwoord vragen, ook aanvinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een + voor som , goed antwoord met voorbeelden.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank mokummer, maar het probleem is dat ik nergens ëxtra"zie staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet je eerst op pijltje (rechtsboven) op Extra drukken en vervolgens via het uitrolscherm aan je taakbalk toevoegen. Dan krijg je het balkje Bestand Bewerken Beeld Favorieten Extra (die je moet hebben) en beeld.
Via Extra kom je onderin de balk op Internetopties. Vervolgens open je het tabje zoals SOM beschreef.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank, maar kan ook geen pijltje ontdekken rechtsboven.
Rieneke1
12 jaar geleden
via tools ben ik op internetopties beland, en van daaruit weer op settings, maar verder kom ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij Internetopties bent hoor je in dat scherm bovenin een rijtje te hebben met tabbladen. In het tweede rijtje rechts in de hoek zou daar dan het tabblad "inhoud"moeten staan en zodra je daar op klikt zie je de optie "auto aanvullen"staan ergens onderaan.
Rieneke1
12 jaar geleden
niets van dat alles, en het is nog in het engels ook.
ik denk dat ik opgeef, en wacht op bezoek met meer handigheid met de pc dan ik.
bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb Internet Explorer 9 en Nederlands. Welke versie heb jij?
Rieneke1
12 jaar geleden
windows xp en engels :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat las ik al. Ik bedoelde welke Internet Explorer versie. Zie je iets van 6, 7, 8 of 9 staan of kan je een schermafdruk maken en bij je vraag zetten? Als je op de printscreen toets drukt wordt een afdruk gemaakt van je scherm. Als je MS Paint opent (Start menu - Programma's - Bureau Accessoires en dan op paint klikken. (engels: Start, point to All Programs, wijs Accessories aan, en dan op Paint klikken). Kies in Paint voor de toetscombinatie CTRL+V, als het goed is zie je dan de afbeelding van je scherm. Sla die op via het menu Bestand/File. Dan kan je die bij je vraag zetten.
Rieneke1
12 jaar geleden
heb het even nagevraagd, het schijnt dat ik internet explorer nr 8 heb.
Rieneke1
12 jaar geleden
dit schiet niet echt op, dus ik heb hulptroepen ingeschakeld.
van de week komt een vriend het even regelen.
som, voor jou een welverdiende 11 punten voor de moeite!

Andere antwoorden (1)

Het is heel makkelijk: download Google Chrome (link in bron), dan krijg je elke keer een venster bovenin waarbij je kunt kiezen of het wachtwoord onthouden moet worden of niet. Als je dan ergens een wachtwoord of andere gegevens in moet vullen hoef je alleen nog de eerste letter in te vullen en komt de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik had google chrome al op m'n bureaublad staan, maar heb het nogmaals gedownload.
het maakt helaas geen verschil.