Wat is het populairste lettertype en lettergrootte op websites, nationaal en internationaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Voor de duidelijkheid, Arial is een lettertype wat veel gebruikt wordt zoals er al eerder gemeld werd, het is echter een eigen brouwsel van microsoft een afgeleide van het echte lettertype helvetica. Aangezien echte lettertypen erg duur zijn, want deze worden echt ontworpen elke hoe, ronding dikte enz. hier zit heel veel tijd in en er zitten ook rechten op. Dan is het makkelijker om een lettertype te kopiëren en aan te passen. Nederlanders zijn van oudsher echt typografen kunstenaars op het gebied van lettertypen maken.
Dus de meeste 7 gebruikte lettertypen zijn; helvetica (arial), Trajan, Futura, garamond, frutiger, bickham script pro en bodini. Wij kennen deze lettertypen onder een andere naam zoals; arial = helvetica, enz enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Arial is wel de bekendste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op websites word vaak Verdana 11px of 12 px gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hier +
Heel veel bedrijven ontwerpen hun eigen lettertype zoals Apple. Maar arial wordt veel gebruikt.