Waarom heet Facebook eigenlijk Facebook? En Twitter eigenlijk Twitter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Facebook is gebaseerd op het traditionele 'smoelenboek' binnen bedrijven... in het engels is het 'facebook' ... vandaar de naam... je ziet mensen en wat ze zijn/doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Twitteren is afgeleid van tweeten, wat in het nederlands kwetteren is. Babbelen dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarom heet jij DjemoonEsplin?

Zo hebben de bedenkers dat bedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Faceboek = smoelenboek ( ken je vast wel)
Twitter = een korte uitbarsting van informatie EN het getwetter van vogels ( daarom is het icoontje ook een vogel )