Hoe komt het dat mijn internet (ziggo) steeds uitvalt?

Sinds ongeveer een maand hebben mijn ouders een ziggo abbonement aangeschaft met internet, interactieve hd recorder en telefoon. Sindsdien valt tijdens het gamen mijn internet op de xbox 360 uit. Dit gebeurt niet altijd, maar meestal gebeurt het als ik een uurtje bezig ben. Hij sluit de verbinding dan af en ik kan hem gelijk weer op de xbox aanzetten, maar het spel is wel gestopt. Als iemand gewoon op de computer zit, heeft diegene daar geen last van, het is alleen mijn xbox. Heeft iemand een tip? Want het is heel irritant als ik zombies speel ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een tijdje geleden heb ik dezelfde vraag gesteld op gv, de oplossing lag in het feit dat ik de radiofrequentie en het kanaal in het modem aangepast heb. Waarschijnlijk is er iemand vlak bij jou die eenzelfde modem heeft, op het zelfde 'automatische' kanaal, waardoor je problemen ondervindt. Ik raad je dus aan door via je computer naar de modeminstellingen te gaan (de gebruikersnaam en het wachtwoord kun je vinden op je Ziggo-modem) vervolgens naar het kopje gaan met zoiets als radio-frequentie of iets dergelijks. Pas hier dan het kanaal aan, en hoogstwaarschijnlijk zal je verbinding een stuk beter zijn, bij mij heeft het in ieder geval geholpen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb jij een wifi-modem of een aparte router?
Is de xbox via wifi aangesloten?
Via N draadloos of G ?
Is de Xbox via WPS aangesloten?
Als je een wifi-modem heb zou ik even alle apparaten uit zetten en de modem ook ff uit doen. Na ongeveer 15 minuten de modem er weer in doen en de apparaten eventueel weer opstarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een slechte ontvangst heb, adviseer ik je om een access point in de repeater modus bij te plaatsen in je huis.
http://www.wificentre.be/wifi-wlan-access-point-draadloos-netwerk-wireless-lan-ethernet.html