Website idee wordt gekopieerd. Hoe kan ik dat aanpakken?

Nogal een dilemma. Van de week heb ik een idee voor een website gevonden en me neef wilde daar ook mee aan de gang. Heb hem dus het idee vertelt en vertrouwde hem er wel op dat die zelf er mee aan de gang ging. en zijn eigen dienst hiermee ging starten. Zojuist zag ik zijn website en het was behoorlijk wat gekopieerd werk. De opbouw van de lay-out was hetzelfde. De opbouw van de teksten zijn hetzelfde. De menu items zijn hetzelfde en er stond zelf een regel precies hetzelfde, met de naam van onze website.
Erg jammer dus. Ik had het beter niet kunnen vertellen, maar hoe kan ik er voor zorgen dat die niet bij ons in de buurt komt bij google? Of hoe kan je dit zo aanpakken dat die niet al mijn klanten jat via google?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet me denken aan de Facebook incident met Mark Zuckerberg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je zijn website laten zien en jullie website

Het beste antwoord

Als je kunt aantonen dat hij jouw site heeft gepikt kan je dat juridisch aanvechten. Dat is zelfs met Facebook gebeurt. Zorg dat je site helemaal in orde is voor de SEO, de Zoekmachine optimalisatie. Dat wordt jouw website altijd beter gevonden dan die van jouw neef.

Lees onderstaande verhaal over website kopieren en daaronder over SEO:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om bij Google goed aan de bak te komen dien je een goede kop op je site te gebruiken die exact aangeeft wat er op die bladzijde staat.

voorbeeld:

naam van je pagina.

Hiermee komt Google sneller op jou pagina.

Wat betreft de handelswijze van je neef;

Wijs hem is op deze pagina:

http://www.iusmentis.com/

Wijs dan vooral op het auteursrecht dat schendt, mogelijk dat hij dan terugkrabbelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keywords helpen niet meer bij Google hoor ;) Maar iig bedankt voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keywords alleen niet.
Het geheel maakt voor Google het makkelijker om het op te zoeken.