Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een netwerk instellen via internet?

Zodat je bestanden kan uitwisselen en printen op een andere printer maar dan niet via je modem maar via internet.

12 jaar geleden
in: Internet
690

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan. hiervoor is de software printershare geschikt:

http://www.printeranywhere.com/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen probleem gewoon je printer sharen op de pc waar die op aangesloten staat, let wel op op sommige systemen op de andere pc dien je wel de drivers te zetten, of gewoon via extern bureaublad dat kan je op iedere pc oproepen als je dat hebt geactiveerd en dan kan je gewoon direct printen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
via internet bedoel ik, niet via een (thuis)netwerk dus bijvoorbeeld ook naar de andere kant van de wereld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk, als je exterburaublad inschakelt kun je de pc overal ter wereld benaderen en printen. Daarnaast kun je de printer als die een eigen ip-adres heeft ook open zetten maar dat is af te raden.
peterjbruins
12 jaar geleden
hoe doe ik dat?
Als je toegang tot een ander netwerk (meer dan printen alleen), is een VPN de aangewezen oplossing. Dus op je ene netwerk moet je een VPN server met een poort openzetten naar het internet toe, en op je andere netwerk moet je een VPN client installeren op de PC's die toegang nodig hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding