Mijn DNS doet raar! Wie weet wat er aan de hand is?

Ik heb een domein planetburt.com, dat heb ik onlangs verhuisd. Het oude IP nummer blijft af en toe echter de kop op steken, en dan werkt het niet.

Als ik ga naar: http://www.dnswatch.info/dns/dnslookup?la=en&host=planetburt.com&type=A&submit=Resolve staat er soms het goede en soms het foute IP nummer. Als je op F5 drukt (soms krijg je een captcha) zie je dat hij het gewoon de helft van de tijd niet goed doet.

Ik verdenk die 2e dns server, maar die mag ik in mijn dns instellingen niet weghalen (min. 2 dns servers), en er staat ook niks geks in.

Sterker nog, alle instellingen die ik kan zien, hebben het goede IP nummer. Het oude IP nummer staat nergens...

Zie ik iets over het hoofd? Is er een manier om, als je een domeinnaam resolvet, te checken hoe hij aan de gevonden informatie komt?

Ik weet niet zo heel goed wat ik precies moet vragen (slechtevraag.nl bestaat niet ;->), maar misschien heeft iemand desalniettemin een goede tip hoe ik verder kan zoeken!

Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Ik zag ook dat'ie gewoon netjes doorgelust was. Maar je komt toch uit op goeievraag.nl. Misschien dat de admins van deze site mij een en ander over DNS kunnen uitleggen. (-:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang is onlangs? Want dns wordt wel gecached, meestal max 24 uur. Maar bij sommige langer.
Anders eens de klantenservice van je dns hosting provider bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dagen, een paar weken inmiddels. Hij wisselt nog steeds (zie link! heel bizar!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie altijd hetzelfde ip-adres, maar soms vind die site t wel bij andere nameservers.
Wat me lijkt is dat er op sommige nameservers nog wat oude informatie staat, kwa nameservers, maar wel altijd hetzelfde ip-adres, ik zou me dus geen zorgen maken.

Het beste antwoord

Ik zie altijd hetzelfde ip-adres, maar soms vind die site t wel bij andere nameservers.
Wat me lijkt is dat er op sommige nameservers nog wat oude informatie staat, kwa nameservers, maar wel altijd hetzelfde ip-adres, ik zou me dus geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met kop en schouders het beste antwoord. (-: