Hoe maak je een gratis website met een echte domeinnaam, zoals www.goeievraag.nl?

weet iemand hoe je een website maakt met www. en eindigd met .nl of .com

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (10)

(top level) Domeinnamen eindigend op .nl of .com kosten helaas altijd geld.

Je kunt ze reserveren bij een partij die aangesloten is bij de SIDN (stichting internet domeinnaamregistratie nederland).

Zulke bedrijven kun je makkelijk vinden mbv een zoekmachine die zo voor de hand ligt dat ik deze niet eens ga noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ (beloofd)
als je www.jouwnaam.nl bedoeld, dan zijn niet gratis. helaas. heb ik ook naar gekeken.

de gene die wel gratis zijn, zit een bedrijfsnaam aan vast.
denk bijv. aan weblog.

www.jouwnaam.webglog.nl
maar die werken vaak met templates

Toegevoegd na 53 seconden:
ik bedoel www.jouwnaam.weblog.nl niet webglog haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hij heeft gelijk dat kost altijd geld maar je kan wel een site gratis maken op www.wix.com
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zit er reclame op de website, en zonder reclame kost het 99 euro per jaar dacht ik. maar voor die 99 euro, krijg je wel een gratis domeinnaam. maar het moet wel gehost worden natuurlijk. doe je dat zelf, of op externe server? er zit dus wel een addertje onder het gras.
(Free)Webs is een optie. Maar het woord 'webs' zal wel in de sitenaam komen te staan. Ga naar www.webs.com. Dan is de naam van je site bv. www.goeievraag.webs.com.
Het begint met www. en eindigt op .com.

Als je niet wilt dat er zoiets in de sitenaam staat zul je helaas moeten betalen. Dat je dus bv. www.goeievraag.nl krijgt. Dit is nooit gratis. Maar webs.com is wel een aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt op sommige websites een hostingspakket met domeinnaam bij elkaar sparen. Je krijgt dan wel e-mails toegestuurd met advertenties waarop je moet klikken om een bepaald aantal punten te krijgen. Als je eenmaal genoeg punten hebt, dan kun je gratis zo'n pakket bestellen. Eén zo'n website die ik ken is www.one2xs.com, maar ik heb daar nooit het geduld gehad om genoeg punten bij elkaar te sparen.

Maar deze manier kost alleen een beetje veel tijd. Gewoon een pakket kopen bij bijvoorbeeld www.antagonist.nl of www.mijndomein.nl (genoeg alternatieven te vinden via Google) hoeft nou ook weer niet ontzettend duur te zijn per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is het Indd niet mogelijk om het gratis te kunnen.
Je kunt wel een gratis site maken op everyoneweb.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een .nl is nooit gratis. Of je moet op een andere website (die dat aanbiedt) een account aanmaken waar je een website kan hosten. Toch blijft dit niet jouw website, maar een onderdeel van een grotere website.

Als je zo'n domeinnaam en hostingaccount wil, kan je die voor circa 25 euro per jaar kopen. Een gratis website erop zetten kan dan via Wordpress
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou evetueel wel .co.nr of .co.cc of .tk kunnen gebruiken. Die zijn dan wel weer gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele goede online webbuilder is moonfruit.com dit is echt de beste en uitgebreidste met de mooieste dynamische en professionele templates, natuurlijk kun je ook zelf een template ontwerpen. De online webbuilder is vergelijkbaar met het programma wysiwg of hoe je het ook schrijft. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nl of com domein is niet gratis, maar ook niet duur. Bij https://www.transip.nl/ kun je ze registreren voor het actietarief van 3 euro per jaar... (daarna 7,50). Da's toch niet veel he?

Maar let op: je hebt dan alleen de naam. Als je een website er aan wil hangen, moet je die ergens hosten, bijvoorbeeld thuis! Maar daarvoor moet je een vast IP adres hebben. Ik heb dat geregeld bij mijn provider. Vervolgens regel ik dat de DNS entry van mijn domein naar mijn eigen IP wijst, en klaar is kees.

Als ik een nieuwe site wil, vraag ik 'm aan op transIP, maak een mapje aan op m'n NAS, kwak er een index.html in, en 2 uur later is de site helemaal live. Ik heb zo meerdere sites thuis draaien. Werkt prima, zolang je geen sites maakt die duizenden bezoekers trekken.

Als je thuis geen webserver wilt draaien, kun je nog wat vroeger heette "Google for domains" bekijken. Heet tegenwoordig apps for business. Daar kun je je domein naam ook heen laten wijzen dacht ik.