Mijn klok op mijn pc loopt steeds achter omdat denk ik CMOS batterij plat is. Als hij stroom heeft, dan gaat de datum niet verloren

De tijdserver in Configuratiescherm van windows xp gaat pas per week synchroniseren. Hoe kan ik dat zo instellen dat hij elke dag gaat synchroniseren of liefst elk uur? Zodat ik niet altijd zelf handmatig de juiste tijd moet instellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Een ander antwoord dan verwacht:

Vervang de batterij. Het is niet zo moeilijk, en je klok blijft lopen!
1. koop een 3 Volt Lithium knoopcel Batterij. bijvoorbeeld bij HEMA
2. Zet je computer uit, haal de 220V stekker uit je computer
3. Zorg ervoor dat je statisch niet geladen bent, raak bijvoorbeeld even de verwarming aan
4. Schroef de kap van je computer.
5. Zoek op je moederbord (die vierkante groene plaat) de CMOS batterij op
6. Haal de oude batterij uit je computer door zachtjes het lipje naar buiten te drukken
7. Plaats de nieuwe batterij op deze plaats terug met de "+" naar boven
8. Schroef je computer weer dicht

9. Sluit hem weer aan op de netspanning.

10. Zet hem aan en pas desgewenst BIOS en tijd instellingen eenmalig aan.

Toegevoegd na 2 uur:
Zoals terecht opgemerkt: Deze handleiding is een die van internet geplukt is. in jouw PC kan het zo zijn dat het moederbord een andere kleur heeft. Het is het grootste stuk plastic waar alle andere dingen op staan / ingeprikt zijn.

Je kan het beste eerst even de batterij eruit halen, en die mee nemen naar de winkel om de juiste batterij te halen. Niet elke PC het per definitie dezelfde batterij.