Ik wil een nieuwe router kopen, sneller 300/1000 iemand nog ervaringen of advies???

wireless...heb nu netgear en twijfel tussen netgear en sitecom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik had altijd een Netgear WGR614v6 en tegenwoordig heb ik een Sitecom Wireless Gigabit Router 300N WL-368, en mijn mening is dat Sitecom beter is. Met mijn Netgear router kon ik nog geen 5 Mbit/s ontvangen, met mijn Sitecom router haal ik met gemak 40 Mbit/s (max van m'n internet verbinding). Ook moest ik soms de stekker van m'n Netgear eruit trekken omdat het draadloos internet het plotseling niet meer deed. Dat heb ik met m'n Sitecom nog niet gehad.

Nu is het wel zou dat mijn Netgear router al 5 jaar oud was en m'n Sitecom router een aantal maanden, maar toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen wordt de Netgear als een beter merk gezien dan de sitecom.
Dit is waarschijnlijk ook terug te vinden in de prijs van je product.

Of je het zult merken is afhankelijk van factoren wat je er mee wilt.
De functies die (waarschijnlijk bij de Netgear) zitten hoe / gebruik je soms niet. In dat geval is het zonde van je geld om deze te kiezen.

Het kan wel zijn dan de performance van de een en de andere toch iets scheelt, dat wil zeggen dat als je van PC-A naar PC-B een DVD kopieert, het (iets) sneller kan zijn bij de een dan de andere. Wederom vaak een bewijs voor de hogere prijs (snellere CPU bijvoorbeeld)

Als je echt voor iets professionelers wilt gaan zou ik persoonlijk de Netgear aanraden.
Wil je voor een leukere prijs en in de praktijk kijk je niet echt naar de statistiekjes of iets nu een paar seconden trager is, zou ik voor de Sitecom gaan.