Heeft iemand ervaringen met veilingsites waarop faillissements producten wel of niet in partijen worden aangeboden?

Is dat betrouwbare handel? Hoe zit het met eventuele garanties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Het beste antwoord

Ja, met BVA Auctions. Die is goed en heel betrouwbaar.

Je moet wel een account aanmaken en kan soms vantevoren kijken. Na het gunnen van je bod moet je zelf de spullen ophalen of tegen vergoeding laten bezorgen.

Enige nadeel is dat er veel opkopers meebieden, dus kan op makkelijker koopjes is wat minder.

Toegevoegd na 2 minuten:
In sommige gevallen gaat het om partijen, maar ook vaak om enkele spullen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Meer veilinglinks op: http://veiling.startpagina.nl/

Toegevoegd na 13 minuten:
Je vroeg ook nog naar garantie. Veilinghuizen nemen de garantie van de failliete winkelier niet over. Ze verkopen de boedel alleen in opdracht van de schuldeiser. Of je bij de fabrikant kan aankloppen hangt er van af. Zie de derde link, een artikel over veiling (en garantie).

Toegevoegd na 25 minuten:
LET OP: Bij sites als BVA auctions betaal je ook nog een bedrag (percentage) bovenop je bod. Bij BVA auctions krijg je bij het bod het eindbedrag netjes te zien, maar voor je een bod doet is het handig om hier rekenening mee te houden. Op hun website staan de voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

En garantie tot aan de deur.
Maar daar is de prijs ook naar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vind het betrouwdbaar. Ik heb ervaring met http://bva-auctions.com/
Het is aantrekkelijk als je grote partijen op wilt kopen.
Let er wel op dat je 17% veilingskosten betaald en 19% btw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bekend met Daan auctions.
Ik heb wel eens iets opgehaald wat op de foto heel wat leek. Maar toen ik het zag viel het heel erg tegen, was het smoezelig en deels kapot.
Ik had toen al betaald (moet het van te voren overmaken)
We hadden er ook een behoorlijk aantal kilometers voor gereden dus dat viel erg tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://business.shop.ebay.de/Groshandel-Sonderposten-/9435/i.html?_catref=1

Toegevoegd na 1 minuut:
De betrouwbaarheid kun je zien bij het aantal positieve beoordelingen.