Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn Add-ons en waar dienen ze voor?

Vandaag gebruikte ik Firefox en toen ik op de een of andere link klikte kreeg ik van Windows in het Engels de mededeling dat de Adobe PDF extentions disabled zijn. Ik moet naar Manage Add-ons in Internet Explorer om ze weer te enabelen. Daar ik de Nederlandse versie van Windows heb wil ik nergens aan gaan klooien als ik niet weet wat ik doe. (Al een beetje te vaak gedaan met alle gevolgen vandien ;-) Rampen mensen, rampen!). Later ging ik weer internetten met Internet Explorer en daar gebeurde hetzelfde, echter bij een andere link dan bij Firefox. Daar ik geen enkel probleem zie - de aangeklikte sites komen gewoon- vraag ik me af of ik wat moet doen en zo ja wat en waar precies. Computerdeskundigen.....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om informatie op sommige websites correct met Firefox weer te geven zijn plug ins nodig. Dat zijn aanvullingen op de Firefox software die kunnen worden gedownload, maar ook makkelijk kunnen worden verwijderd. Ze draaien in Firefox.

Bij de plug ins kan je denken aan kleine uitbreidingen van de browser waarmee firefox video (zoals divX, quicktime), PDF, Java e.d. kan weergeven als die binnen een webpagina worden gebruikt. Zonder die plug in kan de webpagina zelf vaak wel worden weergegeven, maar een specifiek onderdeel die die missende plug in nodig heeft niet.

In jouw geval heb je waarschijnlijk een PDF document (via de link) proberen te openen, waarvoor de PDF plugin nodig was.

Internet Explorer kent vergelijkbare toepassingen. Ze heten daar Invoegtoepassingen. Als je Internet Explorer 8 gebruikt kan je via het menu Extra klikken op Invoegtoepassingen beheren (zie afbeelding).

In Firefox kan je deze beheren via het menu Tools - Add-ons en dan het tabblad Plug ins.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Popular+plugins?style_mode=inproduct&s=plugins
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding