Mag ik een filmpje op youtube zetten die iemand blijvend schade aan zal richten?

even voor de duidelijkheid. ik heb niet de intentie dat te doen, maar ik zou het zo kunnen.
mag dat zomaar. het is anders dan een foto lijkt me.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

hetis gelijk een foto: het valt onde r[portret recht; Je mag niet zomaar beelden van iemand publieklijk maken, tenzij het een maatschappelijk nut dient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee - moreel gezien mag dat niet. Wat de wet verder zegt, is minder interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wel een proces verwachten dan al naar gelang, hoe die persoon zich geschaadt voelt. Of een wraakactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je na-gaat dat het reclame-filmpje van 'Apeldoorn Beheer' bijna een jaar heeft gedraaid op de televisie, voordat het 'Witte Huis' een formeel verzoek indiende om de reclame te stoppen. Vraag ik me af in hoe verre Youtube concreet onder de loep word genomen...

Moreel gezien is het natuurlijk 'not done' om iemand op zo'n manier blijvend te schaden. En zolang de persoon in kwestie geen vooraanstaande functie heeft zal een rechtzaak er niet snel van komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het al dan niet (wettelijk gezien) mag, is naar mijn mening niet eens relevant.
Uit puur menselijk oogpunt doe je dat gewoon niet!

Ann45