Google biedt steeds meer Cloud diensten aan, waarbij bestanden niet op je eigen pc staan, maar op de servers van Google. Eén van de voordelen is dat je, b.v. je documenten, op elke computer of smartphone kan bekijken én bewerken. Ook handig als je samen met meerdere mensen een document wilt opstellen! Degenen die toegang hebben tot het document, kunnen er overal in de wereld aan werken. Bovendien kun je precies zien wat anderen eraan hebben toegevoegd of veranderd.

Ook zijn er al verschillende virusscanners die met Cloud computing, b.v. Panda. De beveiligingssoftware staat dan dus niet meer op je eigen pc, maar op een server van Panda.

Google Cloud Print is een applicatie voor je browser. Het biedt de mogelijkheid om vanaf elke computer of smartphone afdrukken te maken van b.v. documenten die je bij Google hebt opgeslagen.
Pieter2011