Kan Google bepaalde zoekresultaten verwijderen als je daar naar vraagt?

Als ik mijzelf op Google ga zoeken op voornaam en achternaam, kom ik mijn naam tegen op bepaalde websites (vooral buitenlandse) waarvan ik dat niet zou willen.

Ik heb geprobeerd e-mail adressen van die websites te vinden en te vragen of ze mijn naam ervan af willen halen, maar ik heb daar nooit een reactie op gehad en er is nooit wat aan gedaan.

Nu vroeg ik me af of het zin heeft om Google (en andere zoekmachines) te vragen of ze die resultaten willen verwijderen? Opzich is het geen probleem, zo erg zijn die websites ook weer niet, maar zou toch iets meer privacy willen.

Maar ziet Google dat ook zo, of verwijderen die alleen resultaten als het echt dringend en noodzakelijk is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als de webmaster niet meewerkt of onbereikbaar lijkt dan kan google iets voor je betekenen in een beperkt aantal gevallen:

"Als er vertrouwelijke persoonlijke gegevens op een site worden gepubliceerd

Als u een pagina in de zoekresultaten van Google vindt waarop uw persoonlijke gegevens zoals uw burgerservicenummer of creditcardnummer worden weergegeven, kunt u ons dit via de onderstaande links laten weten. Google vraagt het hostingbedrijf van de website dan om de pagina van internet te verwijderen. We zullen ook actie ondernemen om de informatie uit onze zoekresultaten te verwijderen.

U wilt niet dat deze informatie waar dan ook op internet te vinden is. Zelfs als Google deze informatie uit onze zoekresultaten verwijdert, moet u nog steeds rechtstreeks contact opnemen met de webmaster en hem of haar opdragen uw informatie onmiddellijk te verwijderen.

U kunt deze inhoud rechtstreeks melden aan Google als de website het volgende bevat en u niet rechtstreeks met de site-eigenaar kunt samenwerken:

* Uw burgerservicenummer of een soortgelijk overheidsidentificatienummer
* Uw bankrekeningnummer of creditcardnummer
* Een afbeelding van uw handgeschreven handtekening
* Uw volledige naam of de naam van uw bedrijf wordt weergegeven op een site met inhoud voor volwassenen die de zoekresultaten van Google spamt.

Als u zich zorgen maakt over andere soorten inhoud die worden weergegeven op sites van derden en u geen contact heeft kunnen opnemen met de webmaster van de site, raadpleegt u deze pagina."

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=164133
http://www.google.com/support/websearch/bin/request.py?contact_type=government_number&hl=nl
http://www.google.com/support/websearch/bin/request.py?contact_type=bank_number&hl=nl
http://www.google.com/support/websearch/bin/request.py?contact_type=image_of_handwritten_signature&hl=nl
http://www.google.com/support/websearch/bin/request.py?contact_type=name_on_adult_spam_page&hl=nl
http://www.google.com/support/websearch/bin/request.py?hl=nl&contact_type=legal_removals
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google kan een en ander verwijderen, maar dan moet je wel een dringende reden hebben. Bovendien als Google het verwijdert, heeft Bing het nog niet gedaan en als Bing het verwijdert zal je ook bij Yahoo aan de bak moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het zou wel schelen als de zoekmachines niet de pagina's meer opnemen in de zoekresultaten waarvan ik dat eigenlijk niet wil.
das onbegonnen werk
Trouwens Google is een zoekmachine dus heeft geen echte controle over andere websites
je kunt dus hooguit daar proberen je accounts en berichten e.d te wissen
maar echt alles weg halen zal niet lukken
capthavoc