hoe maak je een mailinglist?

Ik wil graag een mailinglist maken. Dat je bijvoorbeeld 25 mensen toevoegd, en dan dat je naar dat adres mailt, dat dat bericht bij alle mensen terechtkomt die in die lijst staan.

Ik wil dus NIET via een site een mailtje moeten versturen.
Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
6.2K

Antwoorden (2)

Zelf gebruik ik simpelweg Word. Wat ik doe:

mailadres1@voorbeeld.nl; mailadres2@voorbeeld.nl; mailadres3@voorbeeld.nl;

Steeds de mailadressen scheiden met een puntkomma. Je kan dan vervolgens de hele lijst met adressen kopiëren en in de 'Aan' balk van je mailtje plakken. Het mailprogramma zet dat automatisch om naar allemaal losse e-mailadressen door de gebruikte puntkomma's. Simpele oplossing, maar zeker effectief! :) Zoals ik al zei, ik gebruik het zelf en al jaren lang. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vermeldt niet welk mailsysteem je wilt gebruiken.
In Windows Mail kun je simpelweg mailinglijsten aanmaken:
"Contactgroepen zijn ontworpen voor gebruik met Windows Mail en ze worden soms mailinglijsten genoemd.

Open Windows contactpersonen

Klik op de werkbalk op Nieuwe contactgroep, typ een naam in het vak Groepsnaam en vul vervolgens de vakken in op de tabbladen Contactgroep en Gegevens van contactgroep . U hoeft niet alle vakken in te vullen. Typ zoveel gegevens als u wilt van de nieuwe contactgroep die u maakt.

Voeg contactpersonen aan de contactgroep toe op een van de volgende manieren:

Als u afzonderlijke contactpersonen aan de groep wilt toevoegen vanuit uw bestaande contactpersonen, klikt u op Toevoegen aan groep contactpersonen.

Als u nieuwe contactpersonen wilt maken en wilt toevoegen aan de contactgroep, klikt u op Nieuwe contactpersoon maken.

Als u nieuwe personen aan de contactgroep wilt toevoegen zonder deze ook toe te voegen aan uw afzonderlijke contactpersonen, typt u de juiste gegevens in de vakken Naam van contactpersoon en E‑mail en klikt u vervolgens op Alleen voor groep maken.

Klik op OK als u klaar bent met het maken van de groep.

Tip
U kunt een e‑mailbericht verzenden naar een contactgroep met Windows Mail. Open hiertoe Windows Contactpersonen, klik met de rechtermuisknop op een contactgroep, wijs Actie aan en klik vervolgens op E‑mail verzenden. Er wordt dan een nieuw e‑mailbericht geopend in Windows Mail, dat is geadresseerd aan alle leden van die contactgroep."

En let op: "Houd er bij het gebruik van contactgroepen rekening mee dat de e‑mailadressen van de ontvangers niet worden verborgen. Wanneer u een bericht verzendt naar een contactgroep, kunnen alle ontvangers de namen en e‑mailadressen zien van de andere ontvangers."

De vraag is of je dat wilt, want als 1 ontvanger/verzender op je lijst besmet is met iets dat bijvoorbeeld mailadressen verzamelt, dan is gelijk je hele contactgroep besmet en krijgt ineens talloze spammails.

Maar goed, dit is het antwoord als je bij Windows Mail via de helpfunctie zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit is gewoon gebruik maken van groepsmail. Dit werk niet als je als sectetaris van een club naar 135 mensen een mailtje wil sturen. Dan moet je een echte mailinglist gebruiken. En daar loop ik tegen de beperking aan dat ik dan niet een ander e-mailadres kan gebruiken voor de repelt op de mail.
Weet je of er mailinglijsten bestaan die dus die mogelijkheid bieden?