Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kwaad kan het om alleen op spam berichten te klikken (met hotmail)?

Mijn broer zit geregeld spam mails te bekijken, ik ook soms (per ongeluk) als er een door de spamfilter is gekomen

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik bedoelde de nadruk op klikken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

bijna tot niets, spam kan geen kwaad zolang je maar niet op links klikt die in de mails staan. En zeker geen bestanden openen. En hotmail opent toch niet alle gegevens als het niet word vertrouwd zonder jij er toestemming voor geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hangt er helemaal vanaf
Sommige mails zijn gewoon erg vervelend maar wel onschuldig
Maar in sommige van die mails zitten virrusen
Dus ik zou goed opletten wat spam is en ze niet openmaken
Verder is het handig als er heel toevallig wel een virus is meegezonden en je die mail opent, dat je een virusscanner op je computer hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft zo de spammer een teken dat je e-mailadres bestaat,met gevolg nog meer spamberichten...(zeker bij hotmail)
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Als je alleen de tekst bekijkt is er nog niets aan de hand. Zodra je de afbeeldingen download weet de spammer dat je e-mailadres actief is en zal je meer spam ontvangen. Ook als je op een link in de mail klikt ziet de spammer dat en krijg je meer spam. Bovendien kan je daar virussen van krijgen als je computer niet goed is beveiligd. Open zeker geen bijlagen: dan krijg je vrijwel altijd een (trojan horse) virus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad de mail openen op zich kan geen kwaad, De link zelf leid vaak naar virussen, spyware of nog erger: een keylogger. En dan ben je nog verder van huis.

Ook als de mail van een bekende komt trouwens en er staat een link in ( Veel voorkomend bij mensen die Msn gebruiken en dat doen met een Hotmail-adres) NIET op klikken, geheid dat je dan echt hommeles hebt. het virus stuurt zich dan in veel gevallen door aan je vrienden in je contactlijst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding