Internet werkt niet meer op mijn computer, volgens de computer ligt het aan de Etherkabel, maar dit is niet zo. Wat kan ik hier aan doen?

Ook met een andere Etherkabel is het probleem niet opgelost, wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Router aan en uitzetten helpt ook niet,

Het beste antwoord

Doet internet het wel op andere computers die op de router zijn aangesloten? Is dat het geval, dan moet je het probleem zoeken op jouw computer of de verbinding (kabel) tussen jouw computer en de router. Maar dat laatste was het dus niet volgens jou. Branden alle lampjes op de router zoals ze altijd doen? Zoniet, dan kan het ook zijn dat de provider een storing heeft. Heb je toen je de router uit deed ook de stekker er uit gehaald (moet je ook doen) en en echt even een minuut uit gelaten en je pc toen ook uit en aan gedaan (dus opnieuw opgestart)? Zo niet, dan kun je die procedure nog een keer doen. Als je dat allemaal hebt gedaan, kun je een poging tot resetten van de router doen. Meestal zit er op een router een heel klein miniknopje die je met een pen in kunt drukken. Als je daar even op drukt, wordt je modem gereset. Je kan dit eventueel ook nalezen op de site van je provider (want kennelijk heb je nu wel andere manier om het internet op te gaan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, alle lampjes van de router branden en ik kan er wel met mijn laptop via het draadloze netwerk op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stroom had ik er nog niet afgehaald, nu ik dit enkele minuten gedaan heb werkt het weer, bedankt!

Andere antwoorden (3)

Is het windows xp, dan kun je - mochten andere suggesties niet werken - het volgende proberen:

- windowstoets + pauze
- hardware
- apparaatbeheer
- klik op het item 'ethernet'
Staat er een kruisje voor je netwerkkaart, rechtsklik dan en kies inschakelen.

Staat er geen kruisje; delete dan de netwerkkaart.
Ga vervolgens in de menubalk naar: zoeken naar gewijzigde hardware.

Nu worden de drivers van je netwerkkaart opnieuw geinstalleerd.

Deze oplossing wil nog wel eens helpen! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval bedankt voor je antwoord, maar ik het Windows 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer! Hier ben ik nog niet zo in thuis.
Succes met je zoektocht!
Verbindingsproblemen vaststellen klikken en anders contact opnemen met je provider....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen, altijd even pc herstarten(niet standby)
Heb jebcent iets veranderd, b.v. Firewall of ip adressen?
Misschien bliksem in de buurt ingeslagen? Dat wil ook nog wel eens een defecte netwerk kaart opleveren.
Probeer eens met je lt via de zelfde kabel een verbinding te maken, wifi even uitzetten. Als dit werk moet het iig aan de pc kant zitten.