Gratis hosting is mogelijk, gratis domein niet...

Toegevoegd na 56 minuten:
Excuus, een gratis nl-domein is er niet.

De .tk domeinen zijn erg irritant voor je bezoekers, door de vervelende reclamebanners etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een popupkiller geinstalleerd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt geen reclame hoor! Maar je kunt wél gratis reclame MAKEN voor jouw site!
O.a. bij dot.tk ( http://www.dot.tk/nl/ )

Maar lees onderstaand stukje over gratis domeinen even door:

" Hoewel de kosten voor het registreren een domeinnaam niet al te hoog zijn, is het wellicht toch interessant om te weten dat er ook zoiets bestaat als een gratis domein — maar daar zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.

De bedoelde gratis domeinnamen eindigen op ".tk", het top-level domein dat is toegewezen aan Tokelau, een groep van drie atollen op bijna 500 km ten noorden van West-Samoa (in de Stille Zuidzee).

De op .tk eindigende domeinnamen zijn ingedeeld in drie groepen:
1) Trademark domains (bv. "shell.tk") die over het algemeen zijn gereserveerd voor bedrijven uit de Amerikaanse Fortune 500. Voor deze domeinen wordt een financiële bijdrage gevraagd die ten goede komt aan de bewoners van Tokelau.

2) Special domains (bv. "yacht.tk") die uitsluitend tegen betaling kunnen worden geregistreerd.

3) Standard domains die men ofwel gratis kan registreren ("Freedomain") ofwel tegen betaling van $9.95 per jaar ("Paiddomain").

Nu zijn er maar weinig mensen die betalen voor iets dat ze ook gratis kunnen krijgen; de gratis domeinen hebben dan ook enkele nadelen t.o.v. de betaalde.

Om te beginnen wordt de aanvrager niet zelf de "eigenaar" van een gratis domein; de "registrant" van zo'n domein blijft altijd "Taloha, Inc. / Dot TK". (Dat hoeft op zichzelf natuurlijk geen groot bezwaar te zijn, maar het lijkt niet zo'n solide basis voor wie zijn domein commercieel wil gaan gebruiken.)

Vervolgens wordt aan bezoekers van de bijbehorende site steeds een pop-up banner getoond; ook dat maakt natuurlijk niet zo'n professionele indruk.

Daarnaast is het aantal gratis domeinen dat men kan aanvragen beperkt tot drie.

Tenslotte moet een gratis domein minimaal 25 page views per 90 dagen genereren; gebeurt dat niet, dan wordt de domeinnaam automatisch opgeheven.

Kunt u leven met al deze bezwaren, dan kunt u op de DotTK-site nagaan of een gewenste domeinnaam nog beschikbaar is.

TIP: Realiseer u dat .tk-domeinen een wat "goedkoop" imago kunnen hebben, en vraag u af of dat feit opweegt tegen de besparing van (maximaal) enkele tientallen euros per jaar —onderzoek zeker ook enkele alternatieve aanbieders voordat u een definitieve beslissing neemt!"

http://www.voorbeginners.info/domeinnaam/gratis-domein.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op www.dot.tk of op een van de vele gratis hostingsites krijg je vaak ook een ??????.webs.com domein