Wat doet facebook als ik een bericht als spam aangeef?

Ik krijg soms haat/scheld berichten op facebook binnen van een persoon. Als ik deze als spam aangeef verdwijnen ze wel op mijn iphone. Maar doet facebook er dan wat aan of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Antwoorden (3)

waarschijnlijk kijken ze er 9 van de 10 keer niet naar, omdat facebook heel erg groot is.
Dus meestal doen ze niks.
(net zoals bij hyves)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wat facebook er zelf over zegt:

Als je van mening bent dat bepaalde inhoud in strijd is met onze voorwaarden, kun je dit aan ons melden. Als je een persoon, organisatie of inhoud aan ons rapporteert, betekent dit niet dat het materiaal ook daadwerkelijk van de site zal worden verwijderd.
Vanwege de diversiteit van onze community kan het zijn dat je bepaalde inhoud onaangenaam of storend vindt terwijl deze inhoud niet in aanmerking komt om te worden verwijderd of geblokkeerd. Om deze reden kun je gebruikmaken van persoonlijke instellingen waarmee je zelf kunt bepalen wat je ziet. Zo kun je de personen, pagina's of toepassingen blokkeren waarvan jij vindt dat ze beledigende inhoud plaatsen.
Inhoud die in strijd is met onze voorwaarden, kan van de site worden verwijderd. In bepaalde gevallen kunnen juridische stappen of andere maatregelen worden genomen.

Oftewel; facebook kijkt ernaar en bepaalt of het verwijderd wordt ja of nee. In ernstige gevallen kunnen er verdere stappen ondernomen worden.

In de bronvermelding zie je een link waarin richtlijnen staan voor het verwijderen van ongewenste berichten/teksten e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechtsboven naar account, dan naar privacy-instellingen. Scroll helemaal naar beneden en onderaan in het midden staat "blokkeerlijsten". Daar kun je hem aanpassen.
Beste is om deze persoon te verwijderen uit je vriendenlijst. Dan merk je deze echt als ongewenst. Aanduiden als spam helpt niet wanneer men een ander mailadres gebruikt.