Waarom zie je steeds vaker neppe bieders op Marktplaats?

Af en toe verkoop ik spullen op Marktplaats en dan komt er weer een nep bod voorbij. Laatst was het met dit e-mailadres: sabab.toizm871874ztg863v41th50g@zend.nu. Wat is het nut hiervan? Ik ga verder geen mails naar die persoon sturen, maar verder snap ik vrij weinig waarom ze dit nu doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
10.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, gebeurt mij ook soms met dat mail adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa!! Pas was ik bijna opgelicht. Ik zette iets op marktplaats en er werd meteen een hoog bod op gedaan en diegene voeg of ik het naar het buitenland wou verzenden. Ik vertrouwde het niet zo dus ging ik het email adres even googlen en ja hoor er waren al meer mensen opgelicht door diegene. Maar let vooral op aankopen met paypal want ze sturen allemaal valse paypal berichten! Dus iedereen blijf opletten op marktplaats!!

Het beste antwoord

Dat is niet per definitie een nep bod. Als iemand een bod doet op iets wat jij te koop hebt staan op Marktplaats, krijg jij een mailtje met zo'n gek emailadres (met zend.nu aan het eind). Hierdoor kun je de bieder alleen bereiken via de site van marktplaats en niet door de mail zelf te beantwoorden. Maar het wil zeker niet zeggen dat het een nepbod is. Marktplaats anonimiseert de afzender als het ware. Wat daar de achterliggende gedachte van is, weet ik niet. Maar je kunt dus wel gewoon reageren op die biedingen! Door in de mail op de tekst "Neem contact op met de bieder door hier te klikken" te klikken. Ik doe dat ook en krijg dan vaak wel gewoon een echte reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WIlde ik ook zeggen. +

Andere antwoorden (4)

Verveling denk ik, kijken of ze nog wat mensen in de malling kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms worden er nep-biedingen uitgebracht, net zo hoog of hoger dan de vraagprijs. Degene die biedt, reageert verder niet meer maar andere serieuze bieders worden dan wel afgeschrikt. Zo beschermen mensen soms hun eigen handel (dus door te bieden bij de concurrentie)
Het adres wat jij noemt ziet er raar uit, maar het kan ook een versleuteling zijn door Marktplaats zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms zijn dit ook mensen uit vooral het buitenlad die veel bieden, en vervolgens een nep factuur laten zien van de betaling. Jij stuurt het product dan op maar krijgt geen geld. Deze verhalen met hige biedingen heb ik iig al vaker gehoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zeer veel fake bieders op Marktplaats beter zouden ze het systeem veranderen naar een systeem als eBay. De reden dat deze bieders dit doen is zodat het door u aangeboden artikel door een hoger bod minder interessant is. Het door de faker aangeboden zelfde artikel ligt waarschijnlijk onder de geboden prijs zodat hij het eerder dan u verkoopt. Deze fakers gebruiken tientallen namen. Marktplaats zou de ip adressen moeten natrekken en kijken hoeveel er geregistreerd staan op hetzelfde ip adres.