Hoe kan een email gericht aan een ander emailadres, toch bij mij terecht komen?

Ik heb een gmailadres in de volgende opmaak: VoorletterAchternaam@gmail.com. Ik krijg twee keer per jaar een email gericht aan Voorletter.Achternaam@gmail.com, waar bij het adres dus op die punt na overeenkomt met mijn e-mailadres. Zou gmail in het geval dat dat adres waar de mail aan gericht is niet bestaat het meest logische adres kiezen dat wel bestaat? Het lijkt me wat onverantwoord, maar vraag me af hoe het anders kan. (Er vanuit gaande dat mijn juiste adres niet gewoon in de BCC staat)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.5K

Het beste antwoord

Je zou eerst eens naar de properties van het email bericht kunnen kijken.

In RFC 821 staat simpel uitgelegd hoe het SMTP Simple Mail Transfer Protocol werkt.
Hier de communicatie:
S: MAIL FROM:
R: 250 OK

S: RCPT TO:
R: 250 OK

S: RCPT TO:
R: 550 No such user here

S: DATA
R: 354 Start mail input; end with .
S: Blah blah blah...
S: ...etc. etc. etc.
S: .
R: 250 OK
(R = Receiver ontvanger, S = sender)
Stel ik zet in het Data gedeelte (Het eigenlijke bericht) MAIL FROM: MRX@notExist.com.
Dan zien sommige mail programma's dit alsof het van MRX@notExist.com komt.

Verder laten sommige mail servers zich voor de gek houden en accepteren in de header ook een email adres dat niet bestaat. Bij eerste regel dus MAIL FROM: MRX@notExist.com. Dan lijkt het voor bijvoorbeeld outlook dat de mail inderdaad komt van een niet bestaand email adres.
Deze techniek wordt vaak gebruikt om namaak emails te creeren. Het lijkt dan bijvoorbeeld of de email van de ing bank komt maar dat is deze niet.
Een vaak gebuikt programma om een mail server te testen is telnet. Bijvoorbeeld op de prompt:
telnet mailserverNaamGMail.com 45
Gevolgd door de communicatie hierboven beschreven.

Verder is het mogelijk dat gmail verkeerd is geconfigureerd (ingesteld).
In regular expressie (zoekopdrachten en vergelijken data) word de punt ook vaak gebruikt.
Als ik me niet vergis staat deze voor elk of geen teken.

Mijn advies bekijk de properties(eigenschappen) van het email.
Het eerste gedeelde is de header (envelop zou je kunnen zeggen) Het tweede gedeelte de data (de eigenlijke brief.) DACHT officieel gescheiden door een lege regel.

RFC821 is een verouderde standaard maar geeft je wel een idee hoe een email is opgebouwd.
IN RFCxxx staan de meeste Internet protocollen omschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb het voor je getest (voor mij geldt het omgekeerde)
blijkbaar is gmail zo slim (is het slim?) om de met-en-zonder-puntjes variant gelijk te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou zo moeten zijn dat als er een e-mailadres niet bestaat, dat Gmail de e-mail retour doet(net als bij de post), met de mededeling(wss in het engels) dat het opgegeven adres niet bestaat.
Het is dan een beetje gek dat Gmail het ''automatisch'' zou corrigeren..