Hoe kun je een ban van een website ongedaan maken? Graag niet al te ingewikkeld.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat om een IP-ban, de reden weet ik eigenlijk zelf niet eens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
9.5K

Het beste antwoord

Netjes vragen en spijt betuigen (Er is altijd een rede).

Andere oplossing is lastiger, je moet een ander IP nummer krijgen.
Dit gaat niet zo makkelijk.

Vaak heb je een min of meer 'vast' ip adres.
Is hij echt vast, dan lukt het niet.
Houd hij hem een tijdje vast (lease time) dan zal je de modem offline moeten nemen en NA het verlopen weer moeten inschakelen.
Dit kan echter weken duren!

Ander mogelijkheid is een nieuw IP adres aanvragen OF door je provider te vragen (die zullen ook wel uitleg willen) of soms is het mogelijk je modem een nieuwe IP adres te laten vragen.
Hier heb je dan wel admin rechten toe hebben.
Ook dit is afhankelijk van je soort modem en je provider.

Ik zou voor de eerste optie gaan!
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De eigenaar van de website een mailtje sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je niet doen. Je kan hooguit een email naar de beheerder sturen en uitleggen waarom je weer terug wil maar je bent niet voor niks gebant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen aan de beheerders van die site of ze de ban ongedaan willen maken, en uitleggen waarom je dit wilt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beargumenteren naar de moderatoren van de website toe waarom de ban onterecht is en waarom de ban ongedaan gemaakt zou moeten worden ;).

En anders is een nieuw account aanmaken ook altijd een optie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek naar anonieme proxies. Ze zijn te vinden ;) Deze kan je dan instellen in je webbrowser. Je gaat dan als het ware 'via' hun. En dan word de IP van de proxy zichtbaar bij de site; en niet jouw eigen IP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een proxy browser pakken en een nieuwe account maken, dit kan alleen op fora etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met proxpn een gratis account aanmaakt, of hotspot shield download of tor dan kun je dit omzeilen. www.rbypass.info kan dit ook en nog veel meer site's. Google op free proxy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IP ban is een ban op het IP adres dat is gegeven door de provider. Deze is niet met een goeie reden te veranderen behalve met een Proxy Server, maar dan heb je nogsteeds je ouwe Ip...

Wat je kan doen is een email sturen naar de beheerder en in ieder geval vragen naar de reden, en de overeenkomst. Als het inderdaad waar is waarom je de ban hebt opgelopen, kan je weinig meer doen. Succes!