Hoe kan je Wi-Fi in de auto krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je Wi-Fi of internet?

Antwoorden (13)

Dat heb je als er in de buurt een draadloos netwerk is welke niet beveiligd is.
Maar als je aan t rondrijden bent zal je geen constante verbindingen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt; een constante verbinding via je eigen internet aansluiting.
Dan zou je een router moeten kunnen aansluiten in je auto en dat is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een kpn dongel ofzoiets? Zo heet dat ding toch... Van die reclame van een kiklo inktvips. Of werkt dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een telefoon kopen die zichzelf als een 'access point' (wifi) kan voordoen. Vraag me niet welke telefoon dit kunnen, maar ik weet dat ze bestaan.
Of een dongel kopen voor in de laptop.
Met deze opties heb je internet tijdens het rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iPhone!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tenzij je T-Mobile hebt (zoals ik), die blokkeren internet tethering namelijk.
Je zou een MIFI router kunnen aanschaffen kan je prepaid kaartje in doen En daarmee zou je dan draadloos internet kunnen krijgen als je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste moderne smartphones hebben de infrastructuur om als accesspoint/router te fungeren.

Dit heet tethering. De 3g verbinding wordt dan draadloos uitgezonden als wifi-netwerk.

Programma's die dit mogelijk maken zijn o.a pdanet, mywi (iphone) en joikuspot (nokia).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet mogelijk, ook niet met een Dongel omdat je steeds je verbinding zal verliezen als je rijdt aangezien ook een dongel op een verbindinspunt inbelt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Alle overig genoemde opties betreffen een "betaalde" internetverbinding en ik ga er vanuit dat je bij wifi juist een goedkopere wijze voor verbinding zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan als er iemand bij je in de auto zit met 3G en als hotspot fungeert, anders zou het niet met wifi of dongel lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BMW levert sinds kort internet als optie op de duurdere modellen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook dan loopt de verbinding via je mobiele telefoon dmv bluetooth.
paulus811
12 jaar geleden
Voorzover ik weet heeft de auto een eigen sim kaart voor de (draadloze, dus Wireless) internet verbinding.
Router kopen in je auto zetten, kabel aansluiten en klaar. Ps niet gaan rijden want internetten als je aan het rijden is gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mocht je toch gaan rijden een lange kabel gebruiken ...
het makkelijkste werkt: naast een mac gaan staan.. verder zou ik maar geen mobiel internet abbo nemen opt moment, met al dat verhogen wat ze nu ineens doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een heeeeeeeeeeeeeeeeeele lange kabel en een router :-)
12 jaar geleden
3G abbonement nemen