Hoe krijg ik mijn ouwe Internet Explorer terug?

Heb per ongeluk IE 8 automatisch laten installeren, maar vind het een verschrikking. Wil graag de voorgaande versie terug. Hoe kan ik dat op de meest makkelijke manier doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet Explorer is een verschrikking in het algemeen. Ik raad je aan Firefox te installeren. Ik ben in elk geval heel blij dat een aantal jaren geleden iemand mij deze tip gaf die ik nu aan jou geef. http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ik best willen proberen, maar volgens mmm (hieronder) moet je dan op zoek gaan naar allemaal plugins. Ik wil gewoon downloaden, installeren en klaar. Kan dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ik je de 10 punten niet kan geven, omdat je een reactie heb geplaatst. Heb Firefox geinstalleerd en vind het super. Bedankt.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk vind je 't een verschrikking omdat de customizibility _erg_ slecht is. In dit verband zou ik zeggen: mooi laten staan, en alleen gebruiken voor security updates. Verder is IE8 veiliger dan IE7. Beter laten staan, dus.
In plaats van IE7 te gebruiken (welke óók niet zo veel mogelijkheden heeft om aan te passen), raad ik dan ook Opera aan: www.opera.com.
Firefox is populairder, maar daar moet je eerst allemaal op zoek gaan naar plugins. Bij Opera hoeft dat niet - 't is direct allemaal customizable.
Verder heeft Opera mooie functies, zoals Turbo (handig voor trage verbindingen: de plaatjes worden gecomprimeerd) en een knop waarmee alles automatich over 't scherm verdeeld wordt, en vooral: makkelijk te blocken ads: rechtsklikken op een pagina, klik op 'block content', klik de ad aan, en klaar! Prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar Opera is alleen maar in het engels?
Ken natuurlijk wel engels, maar gemak dient de mens. Ik wil gewoon een nederlandse versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ads te blocken in Firefox moet je Adblock plus gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het bekeken, maar niks voor mij. Toch een +1 voor de moeite.
Heb trouwens Firefox geinstalleerd en ben erg tevreden (tot nu toe)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, hij is er in tientallen talen.
@firefox:
Zal ongetwijfeld ook prima werken. Ik heb niet zoveel tegen Firefox, maar ik vind Opera veel plezieriger. Subjectief, natuurlijk. Maar bij Opera zet je zo je tab-balk naar onderen i.p.v. boven.
Bij Firefox is dat niet gelukt - zelfs niet met 't installeren van een plugin die ik met moeite kon vinden.
Je tab-bar hoort onderaan, omdat je daar 't vaakst met de muis bent (ivm de taakbalk). Alleen da's al genoeg reden voor mij om geen FF te gebruiken.
Ik vind Opera veel intinuïtiever dan Firefox.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reactie van Oeroeboeroe vond ik het beste. Maar het komt overeen met jou antwoord. Alleen heb ik gekozen voor Firefox i.p.v. Opera.

Andere antwoorden (3)

Via de gebruikelijke route om software te verwijderen:
Start > Configuratie > Software
IE7 staat ook nog op je pc, dus niks aan de hand.
Ik vind IE8 trouwens ook een onding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ik moet IE8 verwijderen en dan moet volgens jou IE7 gewoon overblijven, zonder dat ik opnieuw van alles moet instellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ook gekeken bij Software verwijderen, maar heel IE8 of IE7 staat daar niet bij.........
Je kunt gebruik maken van systeemherstel. Dat brengt de staat van je computer terug naar een eigen tijdstip van keuze. Je kiest uiteraard een tijdstip waarop de computer het nog wel deed.
In XP vind je dit onder je startmenu en dan "help", mocht dat niet zo zijn dan tik je in het startmenu het woord systeemherstel in bij de zoekfunctie en dan vindt je het ook.

Dit is wat windows over systeemherstel zegt:
"Met deze optie kunt u de systeembestanden van de computer terugzetten op de status van een vroeger tijdstip. Op deze manier kunt u systeemwijzigingen op de computer ongedaan maken zonder dat dit van invloed is op uw persoonlijke bestanden, zoals e‑mail, documenten of foto's. Als u Systeemherstel gebruikt wanneer de computer in de veilige modus is, kunt u de herstelbewerking niet ongedaan maken. U kunt Systeemherstel echter wel opnieuw uitvoeren en een ander herstelpunt kiezen als dat bestaat. "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
windows opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is net zoiets als een nieuwe auto kopen nadat je een lekke band hebt gehad. Sorry, maar dit lijkt me geen optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd teveel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan staat sowieso nog steeds IE8 erop.
niet alles is op te lossen door xp opnieuw te installeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dan staat IE8 er niet direct weer op. Echter, voordat je de benodigde updates dan download, moet je eerst de IE8-blocker installeren.