Hoe krijg ik mijn ouwe Internet Explorer terug?

Heb per ongeluk IE 8 automatisch laten installeren, maar vind het een verschrikking. Wil graag de voorgaande versie terug. Hoe kan ik dat op de meest makkelijke manier doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarschijnlijk vind je 't een verschrikking omdat de customizibility _erg_ slecht is. In dit verband zou ik zeggen: mooi laten staan, en alleen gebruiken voor security updates. Verder is IE8 veiliger dan IE7. Beter laten staan, dus. In plaats van IE7 te gebruiken (welke óók niet zo veel mogelijkheden heeft om aan te passen), raad ik dan ook Opera aan: www.opera.com. Firefox is populairder, maar daar moet je eerst allemaal op zoek gaan naar plugins. Bij Opera hoeft dat niet - 't is direct allemaal customizable. Verder heeft Opera mooie functies, zoals Turbo (handig voor trage verbindingen: de plaatjes worden gecomprimeerd) en een knop waarmee alles automatich over 't scherm verdeeld wordt, en vooral: makkelijk te blocken ads: rechtsklikken op een pagina, klik op 'block content', klik de ad aan, en klaar! Prachtig.

Via de gebruikelijke route om software te verwijderen: Start > Configuratie > Software IE7 staat ook nog op je pc, dus niks aan de hand. Ik vind IE8 trouwens ook een onding!

Je kunt gebruik maken van systeemherstel. Dat brengt de staat van je computer terug naar een eigen tijdstip van keuze. Je kiest uiteraard een tijdstip waarop de computer het nog wel deed. In XP vind je dit onder je startmenu en dan "help", mocht dat niet zo zijn dan tik je in het startmenu het woord systeemherstel in bij de zoekfunctie en dan vindt je het ook. Dit is wat windows over systeemherstel zegt: "Met deze optie kunt u de systeembestanden van de computer terugzetten op de status van een vroeger tijdstip. Op deze manier kunt u systeemwijzigingen op de computer ongedaan maken zonder dat dit van invloed is op uw persoonlijke bestanden, zoals e‑mail, documenten of foto's. Als u Systeemherstel gebruikt wanneer de computer in de veilige modus is, kunt u de herstelbewerking niet ongedaan maken. U kunt Systeemherstel echter wel opnieuw uitvoeren en een ander herstelpunt kiezen als dat bestaat. "

windows opnieuw installeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100