kan ik betaald krijggen met games als je heel erg goed(pro gamer) bent? en hoe begin je zo iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

Ja, dat kan inderdaad maar dan moet je heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed zijn en hoe begin je zoiets ?: nou je moet minstens 8 uur per dag hetzelfde spel spelen en skills krijgen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Maar begin er maar niet aan want dan wordt je verslaafd en je hebt misschien 1% kans dat je het haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als je echt goed bent en toernooien wint kan je er geld mee verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Hoe wil je met gamen geld gaan verdienen? Je kan bij Machinima op YouTube gaan werken ofzo maar verder kan je weinig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij vecht en schiet spellen zijn er meestal toernooien daar kun je je voor inschrijven soms komen er ook van die mensen kijken en je dan sponseren.

ook heb je dat je bij sommige spellen een personage traint en verkoopt hoe sterker je bent hoe meer geld maar ik weet niet of dit legaal is? het komt wel voor in Azie.

ook heb ik gehoord dat je van die spellen hebt waar je als je een goeie creatie maakt van een personage of level je die kan verkopen maar ik weet niet of dat wel echt zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld verdienen terwijl je spelletjes speelt? Word ambtenaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk zijn er best redelijk veel manieren om geld te verdienen met gamen. Enkele zijn al genoemd. Ik heb er ook nog wat dus bij deze.

- je kan om te beginnen mee doen met toernooien. Het prijzengeld loopt soms erg hoog op (moet je denken van een paar 100 dollar tot soms wel duizenden dollar). Toernooien worden vaak georganiseerd door grote bedrijven die ze sponsoren. Denk aan ASUS die in februari nog een groot starcraft 2 toernooi heeft georganiseerd. De hoofdprijs hierbij was 8000 dollar. Meestal moet je worden uitgenodigd voor dergelijke toernooien, maar soms geldt er ook een open inschrijving. En zo zijn er veel bedrijven die zogenaamde e-sports en e-competitions sponsoren. Er gaat veel geld in om!

- Je kan inkomsten verwerven door goed te spelen. Terwijl je speelt "stream" je dan je games (kan je bijvoorbeeld doen via Justin.tv). Mensen komen dan kijken en als je topgames levert groeit dit aantal. Af en toe start je dan in je stream commercials. En voor deze commercials wordt je dan betaald door de bedrijven van wie de commercials zijn.

- Je kan geld verdienen door mensen te coachen. Starcraft 2 en andere RTS games lenen zich hiervoor erg goed (mensen vertellen hoe ze het beste een bepaalde strategy kunnen uitvoeren, wat een goeie build is, waar ze om moeten denken, wat ze vooral niet moeten doen, timings noem het maar op). Mensen (hoe gek dat ook klinkt) betalen hier graag voor.

- Je kan ook inkomsten genereren met behulp van youtube. Hiervoor moet je wel een enorm aantal abonnees hebben, maar het kan echt! Start je eigen channel en neem je games op. Geef er een leuke twist aan. Zorg dat je populair wordt etc etc.

Hoe je zoiets aanpakt? Moeilijk te zeggen. Ik heb wel wat tips:
- zorg dat je bekend wordt. Dat mensen het over je hebben
- kies een populair spel wat veel mensen kennen met een lage instapdrempel
- zorg dat je de beste wordt! (simpel gezegd ik weet het maar waar ;))
- doe research. Zoek op internet wat een ander doet of hoe die het heeft gedaan. Zoek hoe je online inkomsten kan genereren via sponsors en commercials
- netwerken, netwerken en nog eens netwerken. (zie ook eerste tip). Een goed netwerk zorgt voor tips. Bovendien kan je via een netwerk je kans vergroten opgenomen te worden in een groep mensen die "sameminded" zijn en zo je kans op succes vergroten (zgn clans of guilds)

Het kan allemaal, maar je zult een bepaald talent moeten hebben (of zien te krijgen), veel veel doorzettingsvermogen moeten hebben en wat geluk.