Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ik foto's upload op Facebook worden de randen links en rechts afgesneden. Welk formaat moet ik gebruiken om dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
982
Kimath
12 jaar geleden
Wat voor formaat is het nu? Is het alleen de previe of ook als je de foto in het groot aanklikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de preview waarbij het wordt afgesneden. In het groot niet.
Kimath
12 jaar geleden
Dat is normaal dat de preview word afgesneden, die word aangepast naar (ik dacht) 3x4 verhouding.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Facebook zelf schrijft dat een foto maximaal 720 pixels (lengte en/of breedte) mag zijn. Dus zolang je foto binnen de grenzen van 720 x 720 pixels blijft (lengte x breedte) moet het goed gaan. Als de breedte OF de lengte groter is dan 720 pixels, dan gaat Facebook de foto afknippen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Klik onderstaande foto maar eens aan, dan zie je hoe groot de foto voorheen mocht zijn (604 x 604) en hoe groot hij vanaf 2010 mag zijn (720 x 720).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb verschillende formaten geprobeerd. Nooit meer dan 720px. Ook bij het formaat 540px bij 588px snijdt hij de zijkanten er af. Ik gebruik Facebook als een pagina en dit gebeurd bij het aanmaken van een nieuw album.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding