Hoe kan internetradio nog doorgaan nadat de modem uit is?

Gisteren had ik een radiostation aanstaan, en ik schakelde de modem van mijn computer vast uit. De radio bleef gewoon doorgaan. Hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Omdat de player (waarschijnlijk Windows Media Player in jouw geval) de stream 'buffert' tot soms wel 60 seconden vooruit. Daarom is internetradio ook zelden echt 'live' omdat er altijd een buffertijd is van meerdere seconden.

Die buffer is er zodat de radio door blijft spelen als je verbinding eventjes wegvalt; als die verbinding zich snel genoeg herstelt merk jij er niets van en kan je door blijven luisteren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Bij streaming internetradio is er sprake van een hele lange buffertijd. Maar na een minuut of 2-3 wordt het toch echt stil!
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+