Hoe kun je je Wi-Fi netwerk beveiligen?

Ons wi-fi netwerk heeft geen wachtwoord en is dus voor iedereen te bereiken. Hier wordt het internet vaak heel langzaam van. Daarom wil ik er nu graag een wachtwoord op zetten. Hoe kan ik dit doen? Ik heb een Mac computer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Log in op je router dit doe je door in je browser het ip adres in te typen. Meestal is dat 192.168.1.1 soms zit er verschil in de laatste nummers zo kan het ook eindigen op 0.1 of 2.1 dat moet je maar even uitproberen. Er opent een scherm die vraagt om inlognaam en een wachtwoord. Daar typ je bij beide "admin " dan kom je in het menu van de router. Daar kies je het tabblad "wireless"em dam kies je "wireless security " Daar kun je kiezen uit verschillende beveiligingen zoals web of wpa . Kies bv wpa en voer dan een wachtwoord in die bestaat uit minimaal 8 letters/tekens en maximaal 63. Klik dan onderaan die pagina op "save settings"
Dan je pc opnieuw verbinden met je wifi dmv het soort beveiliging te selecteren en dan je wachtwoord in te vullen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan gewoon draadloos in de instellingen van m'n router komen en het wachtwoord veranderen... Essentieel detail vind ik dat dus niet, heb ik geen kabelverbinding voor nodig. (Vervolgens valt wel het internet met daarbij ook de instellingen van de router weg, maar dat omdat het nieuwe wachtwoord nog ingesteld moet worden op m'n laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste installatie gaat via een kabel,maar de vraagsteller had wifi al ingesteld. Het wachtwoord instellen kan dan zonder kabel verbinding. De verbinding valt dan weg zoals de reactie hierboven aangeeft maar die herstel je dan weer door met het wachtwoord in te loggen wat ik ook aangaf in mijn antwoord :-)

Andere antwoorden (1)

De beschrijving hierboven klopt redelijk, echter de aanmeld code voor de wifi router kan anders, als je er dus niet inkomt, moet je even aangeven welk model/merk het precies is. Via de kabel is wel veiliger, als je alleen een wifi verbinding heb kan je jezelf buiten sluiten. Dus wel handig als je ook een kabel verbonden computer in de buurt heb.