Hoe veel kans maak ik dat mijn persoonlijke blog veel gelezen word?

Zo niet, is het verstandig om dagelijks mijn mening over een actueel nieuwsbericht te vormen, en schrijven over wat mensen leuk vinden, populaire zoekwoorden in mijn posts te verwerken?

Of komt het gewoon door de passie die ik hebt in schrijven, over dingen die ik zelf leuk vind?

dat mijn blog daarom zo veel gelezen zou worden? Dat het niet uitmaakt dat lezen komt door dat ene populaire zoekwoord?

Toegevoegd na 2 uur:
EDIT: (18.00)
Naast het persoonlijke gedeelte zou ik ook wel iets willen schrijven waar mensen ook daadwerkelijk iets aan hebben. Na lange tijd op internet gekeken te hebben kan ik nog steeds niet echt zo goed uitmaken wat mensen nou echt leuk vinden. Het liefst zou ik over de natuur schrijven, ''natuurlijker leven''. Maar of mensen daar wat aan hebben, of dat ze het uberhaupt wel leuk vinden?
Door een beetje te weten wat mensen leuk vinden om te lezen, kan ik daar mijn berichten op afstemmen.

Toegevoegd na 2 uur:
Het 2e stuk is dan niet PERSOONLIJK.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een persoonlijke blog, met je eigen mening schrijf je voor jezelf en niet voor anderen.

Het is natuurlijk wel leuk als je veel bezoekers krijgt die reageren op jouw mening en in discussie gaan met je.

Zorg er daarom ook voor dat het reageren makkelijk wordt gemaakt.

Het nadeel van een persoonlijke blog is dat de mensen jou of de toon van je schrijven of je mening moeten waarderen of vaker je website te bezoeken. Dit komt met tijd.

Wat ook helpt is sociale media in te zetten om je nieuwe berichten direct op Facebook, Twitter en Hyves, etc te plaatsen. Op den duur krijg je steeds meer volgers en daarmee dus ook direct meer bezoekers op je website.

Nogmaals je schrijft voor jezelf en niet voor anderen. Als je voor anderen wilt schrijven dan zou je het meer over producten moeten gaan hebben dan trek je een ander publiek aan.

Toegevoegd na 3 uur:
Er zijn zoveel mensen en zoveel wensen in Nederland.
Je zult "bijna" altijd wel mensen kunnen bereiken met bepaalde onderwerpen.

Je kunt he took heel algemeen houden en schrijven over dingen die het nieuws halen of heel specifiek over dingen die jou raken, irriteren, boeien.

Zolang jij je ei kwijt kunt dan zullen er altijd wel mensen zijn die het willen lezen. Misschien is het de ene keer sjaakie die het leest en de andere keer pietje omdat het een ander onderwerp betrekt.
Je kunt haast nooit iedereen raken, mensen hebben te brede interesses en meningen daarvoor.

Wat je ook zou kunnen doen is heel tegendraads gaan schrijven. Dus heel stellig voor of tegen iets zijn een pikant onderwerp. Voor hoofddoekjes, voor doodstraf, voor Wilders. Je kunt het zo gek niet bedenken. Om dit echt goed te kunnen onderbouwen moet je wel goed kunnen schrijven natuurlijk en het moet ook diep uit je hart komen.

Er zijn echt duizenden onderwerpen waar je het over kunt hebben maar er zijn ook weer 10-tallen invallen die je kunt kiezen. Je kunt informeren, overtuigen, beïnvloeden, etc.

Als je echt iets wilt schrijven waar van je zeker weet dat mensen het willen lezen dan moet je even naar het linkje kijken. Daar staat een lijst met 100 populaire onderwerpen.

Waar je ook over gaat schrijven zorg dat mensen makkelijk kunnen reageren op je website en dat ze zich zelf kunnen inschrijven of aanmelden voor de nieuwste artikelen of dat ze zich kunnen aanmelden bij één of meerdere sociale media accounts waar jij dan weer linkjes op plaatst naar je nieuwste blog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik veel aan gehad! Aan mijn vraag heb ik wat bewerkt, zou je daar eventueel ook nog iets op weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zou het ook handig zijn om te kijken hoe andere mensen bloggen?

Andere antwoorden (2)

Als jij het leuk vindt vooral doen.
Als anderen het ook leuk vinden lezen ze het wel.
(En anders toch niet?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ De mensen moeten ook iets fatsoelijks te bieden hebben.
Als je het als hobby doet, dan doe je het toch lekker voor jezelf.
Als je denkt dat je anderen iets te vertellen hebt wat boeit moet je zeker een poging wagen. Zeker als het om actuele onderwerpen gaat moet je streven naar minimaal iedere dag een nieuw artikel. Is het allemaal wat minder actueel dan mag de frequentie ook wat minder. Cross promoting is ook altijd een goede methode om de belangstelling voor je weblog op te wekken, hoewel je dan wel al iets te bieden moet hebben.