Hoe werkt zo iets nou op een website? (zie uitleg)

Ik ben een website aan het maken en twee dingen begrijp ik niet echt.

Bijvoorbeeld:

Op youtube kan je reageren op een video als je ingelogd bent. Maar wanneer je uitgelogd bent krijg je te zien dat je moet inloggen of registreren.

Ik wil dat ook op mijn website hebben om op artikels te reageren. Dus dat je een acount moet hebben.

Als tweede, net zoals hier op GV. Wanneer iemand een vraag stelt komt dat automatisch op de homepagina te staan. Ik wil dat met foto's doen. Dus dat je een foto post vanaf je account en dat die dan op de homepagina komt te staan?

Hoe werkt dat?

Alvast heel erg bedankt :)

mvg,

Kiba

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarmee ben je een website aan het maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit met moment met wysiwyg, maar ik ga waarschijnlijk overstappen naar DW CSS 5.5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat noem ik persoonlijk geen website bouwen... Meer plakken en slapen. De dingen die je hier opnoemt moeten echt aan een server-site gebeuren door middel van bijvoorbeeld php of asp.net. Daar begint het echte website bouwen.

Antwoorden (4)

Heel ingewikkeld, en zeker als je geen kennis hebt in het bouwen van websites. Je hebt in ieder geval een database nodig waar alles in word opgeslagen. Daarnaast heb je een inlog systeem nodig. Dit koppel je aan een HTML script op de pagina waar mensen kunnen reageren mits ze zijn ingelogd. Er zijn hier kant en klare codes voor, maar meestal is het handig om naar een website bouwer te stappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een beginner bent, dan is deze stap niet 1-2-3 even gelegd om een heel reactie en inlog systeem te bouwen.

De eerste stap in het bouwen van websites is het leren van HTML en CSS. Ga leren, maak wat oefeningen en speel er mee. Eventueel kan je ook Javascript leren en waaronder bijv. ook jQuery, hiermee kan je wat visuele effecten en gebruiksvriendelijke functies toevoegen.

Daarna als je HTML en CSS in ieder geval onder de knie hebt (dan ben je inmiddels een maandje verder als je goed door leert met een paar uur per dag) dan kan je PHP gaan leren.

Voordat je daarmee een reactie systeem en een inlogsysteem kan bouwen ben je weer een weekje of wat verder...

Dus het kan wel een paar maanden duren als je je goed motiveert en inzet. Eventueel kan je het natuurlijk ook uitbesteden of een kant en klaar softwarepakket downloaden, zoals bijvoorbeeld WordPress of Joomla. Maar leuker is om het zelf te bouwen, dan heb je alle vrijheid en controle over je code.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een inlog- en registratiesysteem nodig. Dat bestaat uit HTML-formulier, scripts (bijv. PHP) en een database (Bijv. MySQL) waarin de gegevens opgeslagen worden. De laatste 2 activiteiten vinden plaats op de webserver (van je hostingprovider).

Lees bijv meer op: http://www.html-site.nl/inlog-registratiescript.php

Als je automatisch foto's op je homepage wilt plaatsen (die ge-upload zijn) is dat hetzelfde verhaal. De homepage moet dynamisch aangemaakt worden (dus met een script, bijv. PHP) en de foto's moeten ergens opgeslagen zijn, zodat het script ze kan vinden. Ook dan is al snel een database nodig, niet zozeer om de fotobestanden zelf in op te slaan, maar wel mbt tot de gegevens over de foto (van wie, omschrijving, etc...).

En voor bijv. uploaden is ook weer een script nodig, want de webserver zal de foto + gegevens moeten verwerken....

Toegevoegd na 1 minuut:
verder sluit ik mij aan bij wat @aarsvarken hier schrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort dingen word gedaan met een Server Side script/programmeer taal en vaak een database als mySQL of een andere vorm van data opslaan als XML/JSON, misschien kunnen ze je op http://www.webdesignersforum.nl wel helpen.