Kan iemand het uitleggen hoe de rekenhulp van de Wajong werkt?

Ik ga per week wellicht 45 euro bijverdienen.
Ik ben 21 jaar en ik ben 100 % afgekeurd.

Helaas snap ik niets van die rekenhulp ):

http://www.uwv.nl/owajong/rekenhulp_owajong.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil dus weten hoeveel ik maximaal mag bijverdienen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is 45 euro bruto of netto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 100% bent afgekeurd,mag je dan wel gaan werken,kom je dan niet in de problemen met je uitkering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag wel iets bijverdienen naar mijn weten :) Maar niet onbeperkt. En dat is bruto!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag zo veel bij verdienen als je wil en kan, alleen heeft dat wel gevolgen voor je uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat snap ik ook wel. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan verdien je in het totaal 980,- bruto zoals Cleeve al aangaf want je krijgt volgens de rekenhulp 935,- Wajong en dan je eigen verdienste van 45,- euro.

Het beste antwoord

Beste ImaginaryGirl,

Je mag zoveel bijverdienen als je kunt. Daar is geen maximum aan. Als je meer gaat verdienen dan wordt je uitkering lager.

Als je € 45 euro per week verdient dan is je uitkering €800 euro bruto per maand volgens de rekenhulp.

Je vult de rekenhulp zo in:

Arbeidsongeschiktheidsklasse: 80% of meer
Leeftijd:21
Loon € 45 per week

Heb je alles ingevuld?

Je ziet nu rechts een blauw en groene balk.
De blauwe balk is je uitkering die stopt bij 800. Je krijgt een uitkering van € 800 bruto. De groene balk is je loon en loopt van 800 tot 980. Je loon is 980 – 800 = € 180.

Als je de rekenhulp gebruikt moet je het loon invullen dat op je loonstrook staat. Ik heb in mijn antwoord gebruik gemaakt van jouw gegevens.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Marielle, Ontzettend bedankt voor uw antwoord.
Ik vroeg mij eigenlijk af; hoeveel kan ik maximaal bijverdienen, zonder dat de hoogte van mijn uitkering omlaag gaat? vriendelijke roet,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste ImaginaryGirl, Graag gedaan. Volgens de rekenhulp kan je maximaal € 47,- per week verdienen zonder dat je uitkering lager wordt. Je kunt dit zelf uitproberen: Vul bij loon in € 47 dan blijft je uitkering gelijk.
Vul bij loon in € 48 dan wordt je uitkering een stuk lager. Met vriendelijke groet, Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mariëlle, Echt super bedankt voor het antwoord! Heeft even geduurd, maar het kwartje is gevallen! M.v.g.
Imaginary Girl

Andere antwoorden (3)

Uitgaande van het minimumloon wat je nu per maand krijgt geeft de invoer van € 45,00 per week als resultaat dat je bruto per maand ongeveer € 980,00 gaat verdienen.

Kan dat kloppen vergeleken bij wat je nu hebt ?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ingevoerd:
De arbeidsongeschiktheidsklasse is 80% of meer
Leeftijd 21
Loon € 45,00 per week
Resultaat Loon totaal € 980,00
12 jaar geleden
Als je voor 80 100 procent bent afgekeurd dan mag je tot 20 procent bij verdienen. Dat is 8 uur per week. Dus zoek een baantje met een hoog uurloon dan kan je leuk bijverdienen. Neem anders contact op met je jobcoach van het uwv die kan je meer vertellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ligt er trouwens wel aan of je de nieuwe of de ouwe wajong hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een wajong en mag tot 275 euro pm bijverdienen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen hoe oud je bent en voor hoeveel procent je bent afgekeurd!