Wat is er aan de hand met 123forum?

Ik kijk met regelmaat op een bepaald forum dat op http://www.123forum.nu/ wordt (werd?) gehost.

Deze site is nu vervangen door iets heel anders.

Wat is er aan de hand?

Toegevoegd na 45 minuten:

Zodra ik naar bovenstaand URL ga, word ik ogenblikkelijk doorgeleid naar http://sagavi.com/antispam/ . Dit gebeurt ook wanneer ik direct naar het URL ga van het forum dat ik wil bezoeken.

Hieronder een plaatje van de pagina die ik dan te zien krijg.

Toegevoegd na 54 minuten:

Probleem treedt zowel in IE als in Firefox op.

Ik heb in Firefox de cache leeggemaakt en alle cookies verwijderd. Daarna Firefox opnieuw gestart. Resultaat: hetzelfde.

Na het intypen van http://www.123forum.nu/ zie ik cookies verschijnen van de volgende sites:
--  google.com
--  sagavi.com
--  tools.websitepulse.com

Toegevoegd na 56 minuten:

Het is geen "reload", want sagavi.com verschijnt direct, en de back-button (om naar de vorige pagina te gaan) is uitgegrijsd. Het lijkt dus eerder een redirect dan een reload te zijn.

Toegevoegd na 2 uur:

Via http://www.nusurfen.nl/ lukt het wel...

Toegevoegd na 13 uur:

Vanaf mijn thuis-PC lukt het ook, gewoon direct, dus zonder een proxy te gebruiken.

Toegevoegd na 1 dag:

En nu, op het werk, krijg ik weer sagavi te zien.

Misschien heeft het te maken met de recente veranderingen in het DNS-systeem. Er waren namelijk ook problemen om bepaalde email-bestemmingen te bereiken, die werden door diezelfde DNS-wijzigingen veroorzaakt.

Picture for question
Cryofiel
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, mijn werk heeft ook het nusurfen.nl geblokkeerd: Proxy Avoidance
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar. Dan ligt het dus aan iets op je werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of het op een andere computer (op het werk) ook hetzelfde gebeurd.
Ik vermoed dat die pagina geblokkeerd wordt door je werk. Een netwerkbeheerder kan hier uitsluitsel over geven (als je het druft te vragen tenminste)
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb het nog niet op een andere computer geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo gedaan... Toch?

Het beste antwoord

Dit is een antispam redirect. Al je ip listed is bij stopforumspam.com krijg je een redirect naar die pagina.

Na 60 dagen verwijderen we de ip, en nieuwe spam ip's updaten we ieder uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is helemaal niets aan de hand. Ik zit gewoon op het 123 forum, geen foutmeldingen, helemaal niets.

Kan het aan jouw verbinding liggen of aan de instellingen?

Mik alle cookies eens weg, dat heeft in het verleden ook wel eens iemand geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I heb regelmatig het zelfde ; dan blijkt dat ik weer eens ben uitgelogd, en krijg ik een andere (standaard) skin.
Na inloggen heb ik dan mijn eigen skin weer terug, en komt alles me weer bekend voor.

Maar als je niet bent ingelogd, kom je OOK niet verder dan de hoofdpagina. Misschien heb je per ongeluk een andere skin aangekruisd ?

Met het forum zelf echter lijkt op dit moment niets aan de hand. Tenzij je natuurlijk een ander forum bedoeld dan ik bedoel ....

Gratis gehoste fora worden namelijk ook nog wel eens opgeheven als ze heel lang niet gebruikt zijn danwel op verzoek van de gebruiker. Als dan (veel) later iemand bij dezelfde provider een forum opzet met dezelfde naam, kun je inderdaad heel rare verrassingen krijgen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Als ik op de link klik krijg ik dit : (zie afbeelding).

Wellicht iets te veel filtertjes / firewalls ingeschakeld ?
Of toch onbedoeld ergens een virusje opgelopen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kunt je het nieuws volgens van die site.
http://123forum.nu/nieuws.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Als ik op die link klik, kom ik ook direct terecht op http://sagavi.com/antispam/ , met de pagina die ik zojuist aan mijn vraag heb toegevoegd. (Die min is trouwens niet van mij.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt op een virus of zo. Zit je op je werk, of thuis?
Cryofiel
12 jaar geleden
Op het werk. Alle andere sites werken prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n vermoeden dat je computer ergens iets lijkt te hebben opgelopen. Ik heb met die site die jij probeert te bereiken geen problemen. Wel heb ik gevonden dat Sagavi blijkbaar webservers beheert en ook iets in zoekmachine-marketing doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heeft je werk een blokkering op die site gelegd. Dat is op mijn werk ook bij een heleboel sites (gelukkig gv nog niet).
Gebeurt het ook vanaf een andere pc?