Hoe wordt de internetsnelheid geregeld?

Als je bijvoorbeeld overstapt op een sneller abonnement heb je van de 1 op de andere dag veel sneller internet, hoe doet de provider dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat te hacken? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer nou :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan vraag ik me toch af wat ze bij kpn verkeerd doen. Ik betaal voor 8MB en ik krijg sinds een maand 3,5 ongeveer... De helpdesk gaf aan dat 4 slechts MB haalbaar is in mijn wijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte kabeltjes dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...dat slechts 4MB...moet dat zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte kabeltjes in de straat of bij mij thuis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de straat.. Ook is de afstand naar je wijkcentrale van belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik, maar tot voor een week of 6 geleden haalde ik nog bijna 7 MB en nu maximaal 3,5..

Het beste antwoord

De internet modems worden op een bepaalde snelheid ingesteld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nu wil dat niet zeggen dat je die snelheid sowieso haalt. Uiteindelijk is het langzaamste deel in de verbinding en met hoeveel anderen je die verbinding (naar een website) deelt bepalend hoe snel je je gegevens binnen krijgt. De feitelijke Internetsnelheid is dus die tussen jou en de dichtsbijzijnde provider server.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar met hetzelfde modem kon het sneller zonder dat iemand iets aan veranderd heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel wat aan je modem vernadert. De snelheid op jouw modem kan door de provider van afstand bestuurd worden. Wel moet die snelheid hetzelfde worden ingesteld als het modem/netwerk kaart die de provider heeft. Daarom kan je niet zelf zomaar je modem veranderen in instelling. Dan matcht die niet meer met de andere kant en valt de verbinding weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De internet verbinding word bij de provider zelf dicht geknepen. Dus dit gebeurt niet in de modem zelf. Ik gebruik zelf vaak andere merken modems dan die je provider levert. En daar komt mijn provider echt niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit wat in.. Ik zelf zat te denken aan een ADSL modem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mastermonk Dan staat jouw kabel/adsl modem op "automatic" en past die zich zelf aan aan de andere kant.
Wordt wel anders als je rechtstreeks via ethernet connect. In dat geval kan de snelheid in de switch (of router) bij de provider worden beperkt.

Andere antwoorden (3)

De internet snelheid word geregeld bij de provider zelf.. Dit kunnen ze dichtknijpen tot de snelheid waarvoor jij betaald. Uiteraard is de snelheid die je daadwerkelijk haalt afhankelijk van hou oud je kabels naar de centrale zijn en hoe ver je van de centrale af zit. Je kan eventueel checken wat je haalt bij www.speedtest.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind speedtest.nl een beetje een scheef qua meten. Je kan beter speedtest.net gebruiken. Volgens speedtest.nl heb ik een download van 25 Mbit p/s en bij speedtest.net heb ik een download van 90 Mbit p/s. Wat wel kan kloppen aangezien ik een abbo heb van 100 Mbit p/s :)
dat word geregeld op Point to Point kast, het gebouwtje tussen jou en de backbone, daar kunnen (vroeger toen ik nog bij BBeyond werkte) de programmeurs de pakketten aanpassen.

of dat nog steeds zo is, heb ik geen idee ben er al weer 3 jaar tussen uit.

gr. dj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het wil weten tik op google speedo meter of internetsnelheid tester