Mij internet is snel (40 mb/s maar ik krijg alles heel traag binnen ??

soms duurt het wel 20 tot 30 sec voordat een site geladen is. waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dan ligt het waarschijnlijk aan je browser of aan je computer.

Je zou ook je verbinding na kunnen kijken, zitten alle kabels goed aangesloten?

Reset je router eens en probeer het nog eens.

Als je denkt dat alles in orde is (ook je computer) dan moet je contact opnemen met je provider die kunnen achterhalen tot waar de verbinding correct (snel) loopt. Mogelijk is je router niet goed meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd; 9 van de 10 keer is het de router die een reset nodig heeft. Vreemde min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook testen of het aan je verbinding ligt of aan je computer door een speedtest op het internet te doen. Die test hoe snel je verbinding is (download en upload). Gewoon even op het internet "internet snelheidstest" googelen. Persoonlijk vind ik die van UPC het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Type in een dos venster eens iets als "tracert www.goeievraag.nl" De eerste 2 regels mogen niet meer dan enkele tot een tiental milliseconden zijn. Langer betekend meestal dat je modem moeilijk doet.
Doe eens een speedtest: ga naar deze site en voer de test uit. Als je dan inderdaad een groot deel van die 40 Mb/s hebt, dan zal je het in jouw eigen apparatuur of programmatuur moeten zoeken. Anders zal je je tot de serviceprovider meten wenden. Kan je meteen opeven wat de test voor resultaat gaf.