Hoe krijg ik een kabel verbinding tussen modem en pc?

Hallo allemaal

mijn laptop is draadloos maar ik wil met desktop met een internetkabel aansluiten op het net. Helaas werkt dit niet. Ik heb een installatie van Telenet en had nog 1 gat over en heb daar de internetkabel ingestoken. Helaas krijg ik geen verbinding. Ik heb ook al een nieuwe verbinding proberen aan te maken, maar ik krijg steeds de foutmelding 651 de modem .....

Iemand een idee?

Toegevoegd na 2 uur:
Het zwarte bakje: kan ik niet terugvinden wat dat is

Het oranje bakje:
Model No.: DES-1005D
S/N: PL1S18B002763

Het blauwe bakje:
Model No.: DWL-G700AP
S/N: F31T186015761

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat met internet even uitzetten en de stekker eruithalen en na een minuutje alles weer aanzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je netwerkkabel in het middelste apparaat gestoken? Ik neem aan dat dat een bedrade router is? Maar kan het niet goed zien. Geef anders even zoveel mogelijk merk/nummers op van de apparaten. Ik neem aan dat het van de muur afgezien Modem, Router (bedraad), draadloze access point is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal eens zien wat ik kan vinden

Antwoorden (2)

Zoals in de reactie al aangegeven: alles ff uitzetten.
Op je desktop zorgen dat je netwerkadapter aanstaat (configuratiescherm/systeeminsteling (of hardware)

Zo zou het moeten werken.

Toegevoegd na 17 uur:
Probeer de kabel die naar je PC gaat in het zwarte kastje te stoppen.
Als ik het op de foto goed zie kan je daar je netwerkkabels in stoppen.
Zwarte kaste moet uiteraard aan staan en dan zullen er wat lampjes moeten branden, ook het lampje wat bij de aansluiting zit waar je netwerkkabel in gaat zal groen moeten gaan oplichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij problemen altijd eerst de hardware controleren: is de kabel goed? bv. is het een cross- of een straight? staat de netwerkkaart aan, driver geïnstalleerd, dynamisch IP?

Toegevoegd na 55 seconden:
via uitvoeren, cmd kun je checken wat je instellingen zijn met ipconfig/all

Toegevoegd na 1 uur:
het app. met een 'AP' erin is het access point, waarmee je dus draadloos verbinding kunt maken. De DES is een switch, een verbindingsapparaat binnen je netwerk. het andere zal een router/modem combi moeten zijn. een modem past het signaal aan om naar buiten te gaan, de router zoekt het goede ip-pad. Heb je ze onderling verbonden via de switch met straight kabels?

Toegevoegd na 1 uur:
welke info staat er op het zwarte kastje, dan kan je de conclusie trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik gedaan maar ik krijg geen ip adres te zien van mijn pc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 kabel is verbonden met de digibox
1 kabel loopt van het oranje bakje naar het blauwe bakje
1 kabel loopt van het zwarte bakje naar het oranje bakje op het zwarte kastje staan allemaal afkortingen waar lampjes bij branden :s