kan je ergens rechten aan ontlenen als je bijv een abbo van 20 mb internet hebt en die snelheid nooit haalt ?

Een kennis van mij heeft sedert kort een 20 mb abbo maar haalt soms maar net 9 mb. volgens speedtesten
ook in de router staat er dan maar een snelheid max van zeg maar 9 mb.
In mijn mening ligt dat toch aan de fysieke afstand naar de centrale en dus is het (denk ik) ook niet mogelijk om het sneller te krijgen , klopt dat of zijn er manieren om het sneller te krijgen ?
of is er de mogelijkheid tot reductie op je abbo omdat je de snelheid die je koopt nooit wordt gehaald ?
Ik vermoed dat dit voor veel mensen zou kunnen spelen
ben benieuwd.

capthavoc
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een abbo?
capthavoc
14 jaar geleden
abbo = short for abbonement
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dan wel een heel rare afkorting, want het woord is abonnement (dat spreek je ook zo uit hoor: AAbònnement en niet àbOOnement) . Het zou eerder dan dus een abo kunnen zijn...
capthavoc
14 jaar geleden
pfff symantic ik hoor duidelijk eene dubbel b maar wat een discussie

Het beste antwoord

Wij waren overgestapt naar bedrijf die heel veel reclame maakt voor 20 Mb adsl internet. Nadat we aangesloten waren bleken we niet verder te komen dan max 6 Mb. Toen ik het bedrijf hierop aan sprak, bleek meteen dat ze op ons adres nooit meer dan 8 Mb. Aangezien ze ons onder valse voorwendselen abonnee hadden gemaakt, konden ze niet veel anders dan per direct het abonnement beeindigen. Kanttekening hierbij is dat we vooraf heel duidelijk over de voorwaarden hebben gesproken. Ons gesprek hadden ze zelfs opgenomen dus ik hoefde hen alleen daarop te wijzen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de kleine lettertjes gaat lezen, dan lees je dat die garantie nooit gegeven wordt. De snelheid is voor een groot gedeelte afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale en de kwaliteit van de koperdraadjes daar naar toe.
Maar, let wel op, die speedtesten zijn erg onbetrouwbaar. Het best is om een groot bestand op te halen (veel providers hebben testbestanden staan op hun FTP server) en dan te timen hoe lang het duurt om binnen te halen.
Overigens, je kunt in je modem/router kijken op welke snelheid die is 'ingetraind'. Even het boekje erbij pakken.
AWM
14 jaar geleden
20mbps is niet megabyte zoals bij speedtests maar megabit moet je door 4 delen voor byte maar met de glasvezel van nu kun je al 90 megabitperseconde halen maar het ligt meer aan de modem dan aan de kabel die natuurlijk niet van koper zijn maar van lange glasvezels.