Wat zijn de internetmogelijkheden in Amerika op je laptop?

Wij gaan zaterdag voor 4 weken naar Amerika. Ook neem ik mijn laptop mee, maar ik wil draadloos internet in de camper als we onderweg zijn. Een kennis van mij heeft een kabeltje in zijn telefoon naar zijn laptop, hij ontvangt internet via zijn telefoon en dat gaat via zijn laptop. Dat werkt in Nederland, maar ook in Amerika? Zo ja, welk kabeltje heb ik nodig en waar kan ik die kopen?

Zijn er ook andere mogelijkheden om te kunnen internetten on-the-road? Ik ben dan niet opzoek naar een UMTS jaar abonnement natuurlijk.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Het beste wat je denk ik kunt doen is in de states een usb-adapter met sim-kaart kopen. Er zijn een soort data-pré-paidpaketten beschikbaar. Betaal je voor 1GB (vooruitbetaald) iets van 20 dollar. Gewoon een telecomzaak in de states binnenlopen en vragen.

NIET JE NEDERLANDSE ABONNEMENT IN DE STATES GEBRUIKEN! JE REKENING KAN TOT TIENDUIZENDEN EURO'S OPLOPEN EN DIT MOET JE GEWOON BETALEN AAN DE HOLLANDSE GRAAITELECOM!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is gewoon een USB kabeltje van je pc naar je telefoons maar dan heb je een US simkaart nodig van een provider die het toestaat dat je je telefoon op deze manier gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Amerikaanse SIM kaart heb ik al en een tri-band telefoon. Maar wat voor een kabel heb ik nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een simpel USB kabeltje die je in je pc kan stoppen en in je telefoon.
Ik neem de laptop mee en kijk als er wifi is jammer genoeg moet je er wel voor betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al een paar keer door de VS getoerd. Vooral buiten de grote steden (bewoonde gebieden) is er vaak geen GSM ontvangst. Maar je zou kunnen proberen bij aankomst een Simcard te kopen, al heb ik nog nooit een prepaid databundel gezien (zoals ze deze in Engeland wel hebben). Dus reken er niet op óf je moet met je Nederlandse SIMcard willen gaan internetten, maar dat gaat heel prijzig worden.
Wel hebben bijna alle hotels en degelijke campgrounds (gratis) WiFi. Ook alle locale bibliotheken bieden gratis internet. Ik zou me daarop proberen te richten.
Mogelijk vind je op dit forum nog iets meer info:
http://forum.verenigdestaten.info/
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Echter reizen we ook soms 8 uur achter elkaar, dus internet heb ik echt nodig. Ook hebben we al 3 Amerikaanse SIM kaarten thuis liggen. Dat wordt dus geen internet.
Utrecht
12 jaar geleden
Maar waarom vind je dat je overdag tijdens het rijden internet nodig hebt? Voor je navigatie?
Er is anders zoveel moois te zien. Zonde om dan te zitten internetten. Kan toch ook 's avonds (of thuis....)
Heb net zelf een simkaartje aangeschaft voor Amerika waar je maar 70 cent per MB voor betaald! Het heet Abroadband en kost 30 euro incl verzendkosten! Ideaal! Een heel stuk goedkoper dan de 10 of zelfs 20 euro per MB in Amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een zeer gevoelige Wifi usb adapter aansluiten op je laptop. Deze adapter heeft een veel krachtigere ontvangst dan je ingebouwde netwerk adapter. Hierdoor kan je netwerken ontvangen die je normaal niet zou kunnen ontvangen. Mocht er hier een niet beveiligd zijn, kan je gratis internetten. Ik gebruik zelf de Engenius EUB-9603H wifi usb adapter: http://www.engeniuscenter.nl/engenius-senao-eub-9603h-802-11b-g-n-2-4ghz-high-power-wifi-usb-adapter-150mbps-600mw.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Een gevoeligere wifi ontvanger zal weinig uithalen als je onderweg bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens.