Verbruikt het streamen van films veel?

Ik stream de laatste tijd veel films, maar nu vroeg ik me af: verbruikt dit veel? we hebben een abonnement van 15 GB per maand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Antwoorden (3)

Streaming video gebruikt inderdaad veel GB, ik zou maar in de gaten houden of je niet over je bundel heengaat.
Bij overschrijding kan het extra gaan kosten, of wordt de aangeboden snelheid teruggeschroefd zodat film kijken gaat haperen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ervan af wat je download. Films zullen altijd veel MB's kosten, kleine programma's en .pdf documenten minder.
Als je op een site iets kunt downloaden staat er vrijwel altijd bij hoeveel bytes je zult ontvangen.
1 GB = 1000 MB = 1.000.000 kB = 1.000.000.000 B.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Streamen is eigenlijk downloaden(en dan dus gelijk kunnen kijken). Meestal zijn de stream films in lagere kwaliteit dan films die je download dus zullen ze ook minder groot (MB/GB) zijn. Na de stream is de film niet meer te herzien dus als je de film vaker kijkt kan je beter downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@b2ter dus :)
Het verbruikt (grofweg) evenveel als dowloaden. Een film van 700 mb streamen verbruikt 700 mb van 15 Gb.

Eentje downloaden neemt ook 700 mb af van je 15GB, met het verschil dat deze dan op je pc blijft staan. Je kan hem later terug zien zonder internet te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij streamed, dus jij upload films via streaming of je bekijkt ze?
indien je ze bekijkt

eigenlijk wel ja.
Als je een film bekijkt door middel van streamen wordt er ook de hele tijd gedownload( je moet immers de hele tijd de film kunnen ontvangen van de server en ernaar kijken.)
Dus er gaat ook zeker weg van je limit telkens je een film kijkt.
Je zou missschien eens kunnen kijken, als traffic gereset is een fillm bekijken via stream en zien hoeveel er juist van u traffic weg is dan kun je zo plannen hoeveel films je per maand kan kijken (ik vermoed met 15 gb als je enkel dat doet en wat surft dat er toch heel wat zullen zijn.)
Indien je ze upload is dit weer een ander verhaal dan moet je gaan kijken naar je uploadlimit per maand.

Hoop dat dit u kan helpen